بیمارستان صحرایی چنانه نماد مقاومت ارتش در دوران دفاع مقدس است

سردار سرتیپ فتحیان با اشاره به خدمات شایان کادر درمانی بیمارستان صحرایی چنانه در دوران دفاع مقدس که به نام فرمانده رشید دوران مقدس شهید مخبری نامگذاری شد، گفت: بیمارستان چنانه نماد مقاومت ارتش در دوران دفاع مقدس است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی ارتش، سردار سرتیپ پاسدار نصرالله فتحیان رئیس موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت در مراسم رونمایی از یادمان بیمارستان صحرایی ارتش چنانه در زمان جنگ تحمیلی که به نام فرمانده رشید دوران مقدس شهید مخبری نامگذاری شده است، با اشاره به خدمات شایان جامعه پزشکی کشور در دوران دفاع مقدس اظهارداشت: متاسفانه خدمات و جانفشانی‌های جامعه پزشکی کشور در دوان دفاع مقدس آنگونه که باید دیده و شنیده نشده و به جامعه مخاطب ارائه نشده است.

 

وی افزود: یکی از رسالت‌های مهم موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت، جمع‍آوری و ثبت اطلاعات، خدمات و حماسه‌های جامعه پزشکی، نظام سلامت و کادر درمان کشور و نیروهای مسلح در مقطع دفاع مقدس و خدمات آنها در جبهه مقاومت است.

 

سردار سرتیپ فتحیان با اشاره به همکاری و تعامل ارتش جمهوری اسلامی ایران در این حوزه گفت: نیروی زمینی، نیروی پدافند هوایی، نیروی هوایی و نیروی دریایی در راستای اهداف این موسسه به نحو مطلوبی با ما همکاری کرده‌اند.

 

وی بیمارستان صحرایی چنانه را به عنوان نماد مقاومت بهداری ارتش در دوران دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: نسل جوان با حضور در این مکان‌های مقدس و تاریخی می‍توانند با خدمات جامعه درمانی نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس آشنا شوند.

 

رئیس موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت، بیمارستان صحرایی امام حسین (ع) سپاه را نیز نمونه‌ای از همکاری و تعامل با موسسه مذکور عنوان کرد و فعالیت‌های آن را در راستای ارائه‌ خدمات نیروهای مسلح به مردم دانست.

 

سردار سرتیپ فتحیان گفت: در دوران دفاع مقدس بیش از یک میلیون مجروح تحت درمان قرار گرفتند و در همان مقطع بیش از صد هزار عمل جراحی حیات بخش انجام گرفت که بخش قابل توجهی از آن در همین بیمارستان‌های صحرایی انجام شد.

کد خبر 1135570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha