تخصیص ۴۵۵ میلیارد تومانی بودجه نقدی مصوبات سفر رئیس جمهور به استان یزد

حسینی پور از تخصیص مرحله اول مصوبات سفر رئیس جمهور به استان یزد به مبلغ ۴۵۵ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سید مجتبی حسینی‌پور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: متعاقب سفر رئیس جمهور به استان یزد نخستین مرحله تخصیص را داریم و نزدیک به 455 میلیارد تومان در مرحله اول به استان اختصاص پیدا کرده است که با توجه به فاصله زمانی سفر تاکنون می تواند بسیار خوب باشد.

وی افزود: افزایش تخصیص طرح های عمرانی به عنوان تخصیص نقدی است که صورت گرفته است.

حسینی پور بیان کرد: این تخصیص ها از منابع عمومی بوده است که تکمیل طرح های نیمه تمام حدود 8 میلیارد ریال، تکمیل استخرهای شنا و سالن های ورزشی مدارس و تکمیل سالن دو میدانی آیت الله رفسنجانی حدودو 48 میلیارد و 300 میلیون تومان، تکمیل ساختمان پلیس فتا یزد، پایگاه های انتظامی ابرکوه و خاتم، کلانتری اشکذر حدود 18 میلیارد و 400 میلیون تومان، بهره برداری از راه آهن یزدی اقلید 97 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است.

وی افزود: احداث تقاطع سه راه تنگ چنار و مهریز و بزرگراه زارچ اشکذر، طرح های آبخیز داری 19 میلیارد تومان، آبخیزداری میگو و تیپلا پیا 5 میلیارد تومان، بازسازی قنوات 25 میلیارد تومان، توسعه آبیاری 30 میلیارد تومان، مبارزه با مگس مدیترانه ای 2 میلیارد و 800 میلیون تومان بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد بیان کرد: تکمیل طرح‌های نیمه تمام آبرسانی عشایری به میزان هشت میلیارد ریال، تکمیل استخرهای شنا و سالن های ورزشی مدارس، استخر کارگران یزد، ابرکوه و اردکان، تکمیل سالن مسابقات دومیدانی آیت ا... هاشمی رفسنجانی و طرح های نیمه تمام ورزشی استان به میزان ۴۸۳ میلیارد ریال، تکمیل ساختمان پلیس فتا یزد، پاسگاه های انتظامی ابرکوه و خاتم، کلانتری اشکذر و... به میزان ۱۸۴.۸ میلیارد ریال را از جمله طرح های مصوب شده و در دستور کار دانست و بیان کرد: بهره برداری از راه آهن یزد-اقلید و اتصال راه آهن استان یزد به راه آهن اصفهان- شیراز به میزان ۹۷۵ میلیارد ریال نیز انجام می شود.

وی گفت: ساخت تقاطع غیرهمسطح سه راهی تنگ چنار با مهریز-انار و تکمیل کنارگذر زارچ و اشکذر به میزان 32 میلیارد ریال از دیگر طرح های مصوب شده در سفر رئیسی به استان یزد است.

حسینی پور بیان کرد: تقاطع غیرهمسطح بزرگراه تفت-ابرکوه-سورمق و باند دوم کمربندی ابرکوه به میزان ۳۰ میلیارد ریال، ساخت راه اصلی بهاباد-دربند-نایبند به میزان ۲۰۰ میلیارد ریال، طرح های آبخیزداری استان به میزان ۱۵۰ میلیارد ریال، مطالعه و اجرای طرح پایلوت تولید آبزیان (تیلاپیا و میگو) در یزد به میزان ۵۰ میلیارد ریال، اصلاح و نوسازی باغات خسارت دیده از خشکسالی استان به میزان ۱۵۰ میلیارد ریال، بازسازی و نوسازی قنوات استان به میزان ۲۵۰ میلیارد ریال، توسعه سامانه های نوین آبیاری به میزان ۳۰۰ میلیارد ریال، مبارزه با مگس مدیترانه ای به میزان ۲۸ میلیارد ریال، اجرای عملیات بیابان زدایی در استان به میزان ۱۰۰ میلیارد ریال، اجرای سیستم های پایش آلودگی هوا در استان به میزان ۶۰ میلیارد ریال، مطالعه و بازنگری طرح‌های هادی ۵۰ روستای استان و طرح های نیمه تمام ۸ روستا به ارزش ۲۸۰ میلیارد ریال، کمک به بازسازی و نوسازی مدارس حوزوی برادران و خواهران استان به میزان ۷۰ میلیارد ریال، تکمیل و تجهیز تالار مرکزی یزد به میزان ۸۳ میلیارد ریال، ساماندهی و تعمیر بناهای مهم تاریخی و مساجد جامع تاریخی استان به میزان ۲۷۰ میلیارد ریال، تکمیل فاز اول ساختمان صداوسیمای مرکز یزد به میزان ۵۰ میلیارد ریال و تکمیل خوابگاه دخترانه دانشگاه فرهنگیان، آمفی تئاتر دانشگاه یزد، تکمیل کارگاهای فنی و... به میزان ۴۹ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های مصوب شده در سفر رئیس دولت سیزدهم به استان یزد است.

وی تجهیز مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان به میزان ۵۰ میلیارد ریال، تکمیل بیمارستان خیّرساز فرهنگیان، دانشکده طب سنتی و توسعه بیمارستان خاتم به میزان ۲۰۰ میلیارد ریال و تکمیل بیمارستان های بافق، مهریز، اردکان، اشکذر، بهاباد، تفت و ابرکوه و بیمارستان بحران به میزان ۵۰۰ میلیارد ریال از دیگر طرحای مصوب شده در اولین سفر استانی رئیسی به استان یزد است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد ادامه داد:  بحث نحوه پیگیری مصوبات یکی از مباحث مهمی است که رسانه ها می توانند به عنوان بازوی اجرایی برای ما باشند و به همین دلیل نیز این را با رسانه ها شروع کرده ایم.

وی گفت: ما سعی کرده ایم سفر های استانی با وسواس خاصی پیگیری شود و تا الان نیز پیگیری ها نشان دهنده این امر است و ما سعی کرده ایم پروژه های تاثیرگذار بر زندگی مردم را مورد توجه قرار دهیم.

حسینی پور بیان کرد: امروز به نظر می رسد شهرستان های کمتر برخوردار از این سفر بهره بیشتری برده اند و توزیع اعتبارات و تخصیص در این مدت و همچنین نحوه سفر می تواند موید این پیگیری ها باشد.

وی گفت: همه سفرها باید رضایت نسبی مردم را دنبال کند و هدفی که پروژه دنبال می کند زود محقق شود و در غیر اینصورت شاهد پیشرفتی نخواهیم بود.

کد خبر 1135720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha