رسانه ها نقش موثری در استقبال مردم فارس از واکسیناسیون داشته اند

حسینی گفت: استقبال مردم استان فارس از واکسیناسیون نیز مطلوب بوده که نشان از آگاهی بخشی رسانه در جامعه است و از نظر تعداد تخت وضعیت مناسبی داریم اما این حساسیت و آمادگی در جامعه باید تداوم یابد و احتمال پیک دیگری در سه هفته آینده را می دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید وحید حسینی»، امروز (یکشنبه 19 دی) در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: کادر درمان از ۲ سال گذشته در مبارزه با کرونا تلاش مجدانه ای داشته اند و استان فارس در کنترل و مدیریت بیماری کرونا در زمینه پیشگیری و درمان با توجه به آمارهای کشوری در ابتلا و بستری کمترین آمار را به خود اختصاص داده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: اقدامات موثر در کنترل کرونا در فارس نتیجه تلاش تمامی دست اندرکاران علوم پزشکی و اطلاع رسانی اصحاب رسانه است.

وی اضافه کرد: مردم فارس در رعایت نکات بهداشتی کرونا عملکرد مطلوبی داشته اند و اصحاب رسانه در خصوص اطلاع رسانی برای رعایت نکات بهداشتی کرونا اقدامات موثری به انجام رسانده اند.

حسینی عنوان کرد: فارس از نظر واکسیناسیون در کشور مقام دوم و سوم را دارد و در شیراز حدود ۹۳ درصد تزریق دوز اول و بیش از ۸۰ درصد دوز دو م و بیش از ۱۹ درصد دوز سوم به انجام رسیده است.

وی تاکید کرد: استقبال مردم استان فارس از واکسیناسیون نیز مطلوب بوده که نشان از آگاهی بخشی رسانه در جامعه است و از نظر تعداد تخت وضعیت مناسبی داریم اما این حساسیت و آمادگی در جامعه باید تداوم یابد و احتمال پیک دیگری در سه هفته آینده را می دهیم.

حسینی ادامه داد: سویه امیکرون سرایت سریع تری دارد و باید در مورد آن حساسیت داشته باشیم و در خصوص واکسیناسیون رده سنی سه تا ۱۲ سال منتظر تصمیم ستاد ملی کرونا هستیم‌.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: ذخیره واکسن در فارس مناسب است و هفته آینده واکسن آسترازینکا نیز وارد استان می شود اما در دوز سوم سرعت در انجام واکسیناسیون و استفاده از واکسن های در دسترس مهمتر است.

وی در خصوص کمبود سرم نیز گفت: کمبود سرم در استان مقطعی بود و به دلیل افزایش شمار مبتلایان به کرونا و بستری آنها بود اما اکنون ذخایر ما کافی است.

حسینی اعلام کرد: حدود ۱۱ هزار پرسنل کادر درمان استان به کرونا مبتلا شده اند که بیش از ۱۰ هزار و ۵۸۶ نفر بهبود یافته اند.

کد خبر 1135921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha