آغاز داوري استانی کانون های فرهنگی و هنری مساجد در رواق هاي رويداد فهما

نشست داوري مرحله استاني سومين رويداد ملي فهما در خراسان شمالی با حضور مجازی «حمید مشمول» ناظر کمیته داوری و نماینده ستاد فهمای کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ نشست داوري مرحله استاني سومين رويداد ملي فهما در خراسان شمالی امروز یک‌شنبه (19 دی ماه) با حضور مجازی «حمید مشمول» یکی از ناظران کمیته داوری و نماینده ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور برگزار شد.

 

بر این اساس در این نشست ضمن تشریح نکات مدنظر در داوری استانی؛ فرم های مختص ارزیابی و شاخص ها و نحوه انتخاب کانون ها تحلیل و بررسی شد.

 

مدیر ستاد فهما خراسان شمالی در این باره گفت: از میان 383 کانون فرهنگی و هنری استان که فعالیت های خود را در سامانه بچه های مسجد ثبت کرده اند، 19 کانون فرهنگی و هنری برای داوری در مرحله استانی در دو بخش اصلی و تکمیلی انتخاب شدند.

 

«هاشم  شیرازیان» کانون فرهنگی هنری «مهدی یاوران» روستای گریوان بجنورد، «محبان الزهرا (سلام الله علیها)» اسفراین، «چهارده معصوم (علیهم السلام)» روستای قلعه خان شهرستان مانه و سملقان، کانون «امام رضا (عیه السلام)» گرمه، کانون «شفا» روستای بیک پولاد راز و جرگلان،  کانون فرهنگی هنری «مشکات» و به همراه سه  کانون «معراج السعاده» روستای بزنج و «امام حسن مجتبی (علیه السلام)» روستای گسک و کانون فرهنگی هنری «رسالت» روستای سست از اسفراین را از جمله کانون های برتر برای رقابت مرحله استانی در رواق های 12 گانه نام برد.

 

وی همچنین  اضافه کرد: کانون فرهنگی هنری «شهید محمد کلاته»، کانون مسجد «انقلاب»، «شهدای ترور»، «علامه امینی (ره)» و «امامت» روستای ناوه از بجنورد، کانون «شهدای حسن سو»  و «قدر ولایت» از مانه و سملقان، و کانون های «سفینه النجاه » صفی آباد و «عاشورا» روستای بام  در اسفراین، و نیز کانون «امام سجاد (علیه السلام)» شیروان در این مرحله ارزیابی می شوند.

 

شیرازیان کسب 60 تا 70 درصد امتیاز رواق مورد نظر، دریافت مجوز الکترونیکی از سامانه فهما و کسب حداقل 30 تا 40 درصد امتیاز در رواق های نور و یک رواق از شبستان هنر را از شاخص های عمومی انتخاب کانون های برتر در هر رواق نام برد.

 

وی در توضیحی تکمیلی گفت: رویداد ملی فهما در سومین دوره برگزاری خود و در قالب ثبت فعالیت های کانون های مساجد در سامانه بچه های مسجد با شعار «به توان مردم»  طراحی شده که شامل سه شبستان فرهنگ، هنر و نوآوری و 12 رواق زیرمجموعه با عناوین ترنج، دانش، رسانه، سرود، فن آوری، فیلم، نمایش ، قلم، کارآفرینی، کتاب، نور و همدلی بیش از 40 برنامه را در بردارد.

 

شیرازیان افزود: امسال و در سومین دوره برگزاری این رویداد، دو هزار و 582 برنامه فرهنگی و هنری و آثار هنری تولیدی، اخبار و تولیدات چند رسانه ای  در این رواق ها توسط کانون های مساجد استان تولید شده است.

 

 

کد خبر 1135957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha