رفع مشکلات فرهنگی در طرح «۳۱۳» با حضور مبلغان دینی در فارس

بذرافشان گفت: تبلیغ چهره به چهره مبلغان دینی و سرکشی به خانوارهای مورد حمایت و شناسایی و رفع مسائل و مشکلات فرهنگی و نیازهای معیشتی خانواده از اهداف طرح «۳۱۳» است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمد بذرافشان»، امروز (دوشنبه 20 دی) در مراسم افتتاحیه طرح «313» که در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: طرح «313» در استان فارس با هدف ایجاد ارتباط مستمر و موثر روحانیون با خانواده‌های مورد حمایت کمیته امداد به اجرا درآمد.

مدیرکل کمیته امداد فارس افزود: در این طرح روحانیون و مبلغان دینی از طریق فعالیت‌ های فرهنگی در قالب روضه ‌های خانگی و تبلیغ چهره به چهره در صدد تحکیم بنیان خانواده و تقویت باورهای دینی و کنترل آسیب‌های اجتماعی با محوریت مساجد برآمدند.

وی اضافه کرد: به مدت پنج ماه در مرحله اول این طرح برای ۴۰۰ خانوار ساکن در ۱۲۰ روستای منتخب فارس با حضور ۸۰ روحانی، طرح «هجرت» عملیاتی شد و در مرحله دوم با حضور بیش از ۴۰ روحانی، طرح «هجرت» در ۳۲ شهرستان و بخش و ۶۰ روستا در مناطق محروم برای ۳۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد اجرا شد.

بذرافشان تاکید کرد: تبلیغ چهره به چهره مبلغان دینی و سرکشی به خانوارهای مورد حمایت و شناسایی و رفع مسائل و مشکلات فرهنگی و نیازهای معیشتی خانواده از اهداف طرح «313» است.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۲۰۰ ارتباط با خانواده‌ ها در قالب طرح چهره به چهره انجام می ‌شود و برای تقویت روحیه مذهبی خانواده‌ ها و با هدف برگزاری مجالس مذهبی در منازل خانوارهای مورد حمایت با هدف تقویت باورهای دینی و افزایش منزلت اجتماعی خانواده‌ ها در طول پنج ماه مرحله اول، ۴۰۰ جلسه و در طول هشت ماه ۶۰۰ جلسه روضه خوانی برگزار شده است.

بذرافشان اعلام کرد: در حاشیه اجرای این طرح از ظرفیت عظیم مراکز نیکوکاری و واگذاری خدمات تخصصی به این مراکز استفاده می شود و برای تحقق در آمدهای مردمی در راستای بودجه تعهدی سال ۱۴۰۰ با ایجاد مراکز نیکوکاری تخصصی فرهنگی با هدف ارائه خدمات ارزشمند فرهنگی و آموزشی به نیازمندان راه اندازی و ایجاد شده است.

وی ادامه داد: تاکنون یک میلیارد ۸۳ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان توسط روحانیون معزز طرح برای کمک به خانواده‌های تحت حمایت هزینه شده است و ۱۲ مرکز نیکوکاری توسط روحانیون طرح، راه اندازی شده است.

بذرافشان اضافه کرد: ۷۸ سری کالاهای اساسی به منازل مددجویان، اهدا شده و تاکنون چهار هزار و ۳۳۱ بسته غذایی به خانواده‌ های تحت حمایت اهدا شده و ۱۱۲ شغل برای فرزندان این خانواده‌ ها ایجاد شده است.

وی اعلام کرد: تامین هزینه ‌های درمان ۹۳ نفر از خانواده‌های تحت حمایت و تعمیر و تامین ۶۴ مورد مسکن برای نیازمندان و اهدای ۱۱۱ جهیزیه به فرزندان خانواده‌های تحت حمایت در این طرح انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد فارس عنوان کرد: اهدای ۱۳۸ لوازم آموزشی شامل تبلت، تلفن همراه، بازگشت به تحصیل 77 نفر از فرزندان تحت حمایت در طول هشت ماه، شناسایی ۳۶ نخبه و مستعد از میان خانواده‌های تحت حمایت، زمینه بازگشت به زندگی ۷۴ نفر از فرزندان تحت حمایت از فعالیت ‌های روحانیون طرح «313» با همراهی همسران آنهاست.

کد خبر 1136272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha