وظیفه امروز ما در قبال شهید سلیمانی دشمن شناسی و استکبار ستیزی است 

حجت الاسلام مصطفی عرب گفت: امروز وظیفه اصلی ما در مقابل خون شهید سلیمانی و دیگر شهدا، دشمن شناسی استکبار، صهیونیسم و آمریکا است و ما نباید در شناخت دشمن اشتباه کنیم.

حجت الاسلام «مصطفی عرب» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی، گفت: این شهید در عرصه نظامی شجاع و با تدبیر بود و در عرصه سیاسی نیز اهل حزب و جناح نبود بلکه به شدت انقلابی بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جیرفت افزود: شهید سلیمانی در عرصه نظامی فرماندهی جنگاور بوده و در عین حال به شدت مراقب حدود شرعی بود اما بالاترین ویژگی حاج قاسم اخلاص بود و شجاعت و تدبیر را برای کسب رضایت خدا به کار می برد و اهل تظاهر و ریا نبود.

وی تاکید کرد: امروز همه ما باید با تاسی از مکتب شهید سلیمانی در کسب رضایت خداوند، اخلاص در کارها و عمل را تمرین کنیم.
 
حجت الاسلام عرب با اشاره به این که شهادت حاج قاسم دارای برکاتی بود، ابراز کرد: معنویت او شهادتش را برجسته کرد و زنده بودن انقلاب اسلامی را به رخ همه جهانیان کشید و چشم های غبار گرفته را باز کرد و در نهایت دشمن، عظمت ملت ایران را احساس کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جیرفت ادامه داد: امروز وظیفه اصلی ما در مقابل خون شهید سلیمانی و دیگر شهدا، دشمن شناسی استکبار، صهیونیسم و آمریکا است و ما نباید در شناخت دشمن اشتباه کنیم.

وی اظهار کرد: باید نقشه های دشمن همچون تردید افکنی در ایمان و غیرت دینی را بشناسیم و به شیوه ای صحیح با این نقشه ها مقابله کنیم و لازم است بدانیم دشمنی جبهه دشمن فصلی و موسمی نیست بلکه دشمن هر وقت بتواند ما را مورد هدف قرار می دهد.

حجت الاسلام عرب اضافه کرد: یکی دیگر از راه های مقابله با دشمن، قوی شدن در عرصه های نظامی، سیاسی، امنیتی و اقتصادی است، برخی فکر می‌کنند نباید آمریکا را عصبانی کرد، این فکر غلط و برخلاف فرمایش پروردگار است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جیرفت عنوان کرد: در تشییع پیکر شهید سلیمانی جمعیتی میلیونی شرکت کردند و این نشانه وحدت مردم است و وحدت حاج قاسم باید محفوظ بماند، جهت گیری مردم باید جهت‌گیری انقلابی و تکریم از مردان انقلابی، از شهیدان و هر چیز دیگری که یادآور ارزش‌های انقلاب است، باشد.
 
وی مکتب شهید سلیمانی را شاخه‌ای از مکتب امام (ره) دانست و افزود: سال ۱۳۸۴ خانواده شهیدی در کرمان از مقام معظم رهبری درخواست شفاعت کردند، رهبری فرمودند؛ بروید از سردار سلیمانی قول شفاعت بگیرید.

حجت الاسلام عرب با اشاره به این که ارتباط مقام معظم رهبری و حاج قاسم ارتباطی عاشقانه بود، بیان کرد: شهید سلیمانی خادم الزهرا (س) بوده و منزل خود را به نام بیت الزهرا (س) نامگذاری کرده بودند و هر عصر جمعه با دعوت از یک روحانی مجلس روضه خانگی همراه با بیان احکام را برپا می کردند و در غم اهل بیت (ع) اشک می ریختند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جیرفت ابراز کرد: محل کار و منزل شهید سلیمانی مزین به عکس شهدا به ویژه شهدای لشکر ۴۱ ثارالله و شهید یوسف الهی بود.

وی ادامه داد: حاج قاسم ارادت خاصی به شهید یوسف الهی داشت تا آنجا که می فرمود؛ کتاب نسل سوخته خاطرات شهید یوسف الهی را اگر کسی بخواند و عشق او از عشق من به یوسف الهی بیشتر شد من دق می کنم و در نهایت وصیت کردند که من را کنار این شهید دفن کنید.

حجت الاسلام عرب با بیان این مطلب که مقام معظم رهبری فرمودند؛ مکتب سلیمانی یک مکتب درس آموز است، تاکید کرد: باید سخنان و اندیشه های شهید سلیمانی را تبیین کرده و به آنها عمل کنیم به طور مثال این سخن شهید که می گوید؛ میزان فرصتی که در تهدیدات است در خود فرصت ها نیست و به شرط آن که نترسیم و نترسانیم، را تبیین کنیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جیرفت دفاع از انقلاب را از اوجب واجبات برشمرد و اظهار کرد: باید بدانیم این فرصتی که سردار دلها فرمودند، برای مسئول انقلابی چیست؟ و چگونه می خواهیم مردم را به آینده انقلاب اسلامی امیدوار کنیم.


وی با بیان این مطلب که شهید سلیمانی مالک اشتر رهبر معظم انقلاب بود، عنوان کرد: این شهید خود را سرباز ولایت می دانست و در پیروی از نائب بر حق امام زمان (عج) به گونه ای عمل کرد تا قلب آن حضرت را شاد کند.

حجت الاسلام عرب با اشاره در خاتمه با اشاره به این که پایان سخن نامه سردار دلها به دخترش فاطمه چرایی جهاد وی و نیت خالص ایشان را مشخص می کند، به نقل این نامه پرداخت و گفت: « قافله من رفته است و من جا مانده‌ام، دخترم خیلی خسته‌ام، ۳۰ سال است که نخوابیده‌ام اما دیگر نمی خواهم بخوابم،  من در چشمان خود نمک می ریزم که پلک‌هایم جرات بر هم آمدن نداشته باشـد تا نکند در غفلت من آن طفل بی‌پناه را سر ببرند، وقتی فکر می کنم آن دختر هراسان تویی، نرجس اسـت، زینب است و آن نوجوان و جوان در مسلخ خوابانده که در حال سربریده شدن است، حسینم و رضایم است از من چه توقعی دارید؟ نظاره‌گر باشم، بی خیال باشم، تاجر باشم؟ نه من نمی توانم این گونه زندگی کنم. » 

کد خبر 1136469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha