طرح جامع پدافند غیرعامل در ۲۵ استان کشور رونمایی شد

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل به عنوان نقشه راه استان‌ها تاکنون در ۲۵ استان رونمایی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، رسول رحیمی معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور در ستاد پدافند غیرعامل استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: طرح جامع پدافند غیرعامل به عنوان نقشه راه استان‌ها تاکنون در ۲۵ استان رونمایی شده و امروز نیز با حضور متولیان امر در کردستان رونمایی می‌شود.

 

وی افزود: براساس اجرای این طرح،  راهبردها و سیاست‌های کلی در اختیار دستگاه‌های مختلف قرار می گیرد تا بر اساس آن فعالیت  کنند بنابراین لازم است دستگاه‌های مختلف به این طرح و برنامه‌ریزی بر اساس آن در سال‌های آینده توجه کنند.

 

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور یادآور شد: این طرح می‌تواند کمک بسیار خوبی در بحث پیشگیری، پیش‌بینی و کاهش آسیب پذیری و مصون سازی سرمایه‌های مهم استان باشد چا که هدف از اجرای آن بازدارندگی دفاعی، تسهیل مدیریت بحران، افزایش پایداری استمرای خدمات ضروری و کاهش آسیب‌پذیری و مقابله با حملات سایبری است.

 

سردار رحیمی به رسالت اصلی و شاخص پدافند غیرعامل پرداخت و اعلام کرد: رسالت اصلی پدافند غیرعامل حفظ سرمایه انسانی و جان انسان‌ها و کاهش تلفات است.

 

وی تصریح کرد: گرچه شیوع کرونا اکنون شیب ملایمی دارد و رنگ شهرستان های استان آبی است اما در حال حاضر درگیر جنگ زیستی هستیم و انتظار داریم کرونا و واکسیناسیون جدی گرفته شود.

 

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور در بحث کرونا و اُمیکرون مهمترین موضوع را بحث پیشگیری و پیش‌بینی برشمرد و اعلام کرد: اجرای طرح شهید سلیمانی گام ارزشمندی در این راستا است و اتفاق نظر و انسجام خوب بین دستگاه‌ها و مدیران کردستان فرصت مناسبی برای کنترل کرونا محسوب می‌شود.

 

رحیمی همچنین با اشاره به وضعیت کشور در زمینه تزریق واکسن کرونا و مشکلاتی که قبلا در این زمینه وجود داشت، گفت: قبلا در تزریق واکسن در کشور عقب بودیم، با تلاش‌هایی که صورت گرفت امروز در وضعیت بسیار خوبی قرار داریم باید زمان را مغتنم بشماریم و با جدیت هرچه تمام به سراغ عملیاتی کردن ۱۰۰ درصد اهداف طرح شهید سلیمانی برویم.

 

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: آمار و گزارشات ارائه شده در زمینه پیشرفت‌های حاصله در طرح شهید سلیمانی و واکسیناسیون همگانی بیانگر این است که عزم خوبی در کنترل بیماری در استان وجود دارد.


سردار رحیمی نبود تست گیری در مرز باشماق مریوان و لزوم انجام این کار را نیازمند استفاده از تمامی ظرفیت‌های استان برای تست‌گیری در مرز باشماق دانست و بر استفاده از ظرفیت نیروهای مسلح در استان‌ها برای تزریق واکسیناسیون در سطح شهرها و روستاها تاکید کرد.

 

در پایان این جلسه، معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور حکم ریاست شورای پدافند غیرعامل کردستان از جانب رییس ستاد کل نیروهای مسلح را به اسماعیل زارعی کوشا تقدیم کرد و همچنین از کتاب جامع پدافند غیرعامل کردستان رونمایی شد.

کد خبر 1136919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha