پایه حرکتی ما در همه امور، اسلام و قرآن است

آیت الله ناصری یزدی در خطبه های نماز جمعه یزد گفت: پایه حرکتی ما در همه امور، اسلام و قرآن است و دغدغه ما باید حفظ دین، مبانی اسلام، عقاید و ارزش‌های دینی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی امروز در خطبه های نماز جمعه یزد گفت: همه می دانیم که پایه انقلاب اسلامی، اسلام و قرآن و قوانین الهی است و حرکت امام خمینی (ره) در رابطه با برپایی جمهوری اسلامی بر این پایه بود و می خواست در دنیا حاکمیت الله و خدای متعال باشد و قوانین غربی و قوانینی که متناسب فکر و موقعیت همان غرب است، در کشور ما حاکم نباشد.

ناصری عنوان کرد: قوانین غربی تنها در زمینه مسائل ظاهری است و به معنویت و کمال انسان کاری ندارند و در بسیاری از آنها خودمحوری، خودخواهی و روحیه استکباری وجود دارد و در مسیر حق نیستند.

امام جمعه یزد افزود: امام راحل، جمهوری اسلامی را تاسیس کرد تا قوانین کشور ما بر اساس دستور خدا باشد و مردم به فطرت اولیه خود بازگردند بنابراین پایه حرکتی ما در همه امور، اسلام و قرآن است و دغدغه ما باید حفظ دین، مبانی اسلام، عقاید و ارزش‌های دینی باشد.

وی گفت: این مهم یک غیرت و حساسیت دینی می خواهد و یکی از مواردی که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود به آن اشاره کردند نیز، غیرت دینی است بنابراین اگر جایی دیدیم که می خواهند دین ما را تحت تاثیر قرار دهند، باید بایستیم و نباید نسبت به آن بی تفاوت باشیم.

ناصری عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر نیز برگرفته از غیرت دینی است و همه ما باید در این زمینه حساس باشیم و هم دین خود را حفظ کنیم و هم به حفظ دین و جلوگیری از خدشه وارد کردن به دین در جامعه حساس باشیم.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه غرب و برخی از غرب گرایان داخلی تلاش بسیاری برای از بین بردن اصول و ارزشهای دینی در جامعه اسلامی ایران دارند تصریح کرد: امروز دشمن در حال حساسیت زدایی نسبت به ارزشهای و اصول انقلاب است و در این زمینه هم اقدامات بسیار گسترده ای انجام می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد حفظ وحدت در کشور را یکی از نکات مقام معظم رهبری در ارتباط با انقلاب دانست و تصریح کرد: وحدت یکی از مهمترین اصولی است که امروز در انقلاب باید داشته باشیم و دشمن هم به واسطه اینکه این موضوع را به خوبی فهمیده در حال تلاش برای فروپاشی وحدت در جامعه اسلامی است.

 

کد خبر 1137521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha