ادب و ولایت پذیری بارزترین ویژگی حضرت ام البنین(س) بود

حجت الاسلام محمدیان بارزترین ویژگی های حضرت ام البنین(س) را ادب و ولایت پذیری نسبت به خاندان عصمت و طهارت عنوان کرد گفت: حضرت ام البنین(س) مادری ژرف، نیک اندیش و با بصیرت بود که ایمان، شجاعت و روحیه جهادی داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «محمد محمدیان» در خطبه‌های نماز امروز(جمعه، ۲۴ دی) به وفات حضرت ام البنین(س) اشاره کرد و گفت: این روز به نام روز پاسداشت مادران شهدا نامگذاری شده است.

امام جمعه سنگر با اشاره به اینکه اگر شهدای ما در آسمان ظلمت و تاریکی درخشیدند و ماندگار شدند یک نیمه گمشده ای دارند که بر آن نوری نمی تابد ولی اگر آن نبود این روشنایی هم وجود نداشت افزود: آن نیمه گمشده همان دامنی است که شهید در آن رشد، نمو و تربیت پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: صبر و ایثار مادران شهدا که پاره تن خود را فدای انقلاب، اسلام و امام کرده‌اند کار عظیمی است و ثوابش کمتر از شهید و شهادت نیست.

محمدیان با بیان اینکه این مادران عزیزترین و مهمترین سرمایه خود را مانند حضرت ام البنین(س) در راه اسلام تقدیم می کردند گفت: شاید بارها به نام قمر بنی هاشم نذرها و توسل ها انجام می دهیم اما اگر حضرت ام البنین(س) نبود حضرت عباس(ع) هم نبود.

وی بیان کرد: وقتی به ویژگی های این بانوی مکرم اسلام نگاه می کنیم مادری ژرف، نیک اندیش و با بصیرت می بینیم که ایمان، شجاعت و روحیه جهادی داشت.
 
محمدیان همچنین بارزترین ویژگی های حضرت ام البنین(س) را ادب و ولایت پذیری نسبت به خاندان عصمت و طهارت عنوان کرد و افزود: تمام هستی و دارایی ام البنین(س) فدای ابی عبدالله بود.

وی اظهار کرد: ما در طول تاریخ انقلاب از این گونه مادران زیاد داریم که خود و فرزندانشان را فدایی امام زمان خود میدانند و با تاسی از حضرت ام البنین(س) ایثار، جهاد و بصیرت کردند.

محمدیان در ادامه سخنانش به بازدید هفته گذشته جمعی از اعضای کمسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به گیلان اشاره و اذعان کرد: این اعضا برخی از مشکلات استان را از نزدیک دیدند.

وی با بیان اینکه تا کنون چنین اتفاقی نیفتاده بود گفت: حادترین و حساسترین معضل این استان مسئله زباله سراوان است.

محمدیان با قدردانی از نمایندگانی که زحمت کشیدند تا اعضای کمیسیون برنامه و بودجه را برای دیدن این مشکلات به گیلان بیاورند افزود: زباله سراوان اهمیت و معضل بزرگی در منطقه است که می بایست مسئولان آنرا از نزدیک با چشم خودشان ببینند.

وی با اشاره به اینکه این منطقه نیازمند بودجه و نگاه ویژه نیاز است اظهار کرد: چیزی که سبب شد این مشکل اینقدر حاد شود و رودخانه ها و سفره های زیر زمینی نیز آلوده شوند و مردم را گرفتار کند، اولا عدم ثبات مدیریتی و دیگری عدم نگاه مدیریتی جهادی و انقلابی است.  

محمدیان با تاکید بر اینکه ما مسئول بر پاسخ گویی هستیم گفت: ما نه تنها پاسخگو به خلق بلکه پاسخگو به درگاه خداوند هستیم.

وی خاطرنشان کرد: باید بدانیم از معضلی که 42سال طول کشیده و با اهمال کاری و ترک فعل ها هنوز آنچنان رشدی نداشته، نباید انتظار داشت که یکساله جمع شود.

کد خبر 1137522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha