۶۲ محله کم‌برخوردار در کردستان شناسایی شده است

مدیرکل دفتر ستاد بازآفرینی کشور گفت: ۶۲ محله کم‌برخوردار در ۹ شهرستان استان کردستان شناسایی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، منصور استادی مدیرکل دفتر ستاد بازآفرینی کشور در جلسه بازآفرینی استان که در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: براساس بررسی‌هایی که انجام شده ۶۲ محله کم‌برخوردار در ۹ شهرستان استان کردستان شناسایی شده است که 50 درصد جمعیت شهری در این محلات ساکن هستند و عمدتا از متوسط همان شهر، استانداردها و سرانه‌ها فاصله دارد.


وی افزود: ستاد بازآفرینی به هم‌‌افزایی، هماهنگی و همگرایی منابع نیاز دارد تا به اهداف خود دست یابد و باید حوزه‌های تامین خدمات، زیرساخت‌ها باید دست به دست هم دهند تا حرکت موثری رقم بزنند.


مدیرکل دفتر ستاد بازآفرینی کشور عنوان کرد: براساس مصوبه ستاد بازآفرینی شهری کردستان سال 97، مصوبه‌ای تحت عنوان اقدام مشترک تصویب شد که در آن 22 محله در هشت شهر استان شناسایی شد که متاسفانه منابع به درستی به این سمت هدایت نشده است.

اُستادی عنوان کرد: باید در راستای تحقق شعار عدالت‌محور دولت، ۵۰ درصد از منابع دستگاهها به سمت مناطق و محلات یاد شده هدایت شود.


وی آسیب‌شناسی و بازنگری برنامه‌های موجود و تلاش در راستای تحقق ارکان برنامه‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: ۷ محله در قالب طرح توسعه محلات در استان در اولویت قرار گرفته است که امیدواریم برنامه توسعه و رونق این محلات در دستور کار ستاد در سال 1401 قرار گیرد.

 

مدیرکل دفتر ستاد بازآفرینی کشور اضافه کرد: ستاد استانی و ستادهای شهرستانی باید به صورت منظم برگزار و گزارش اقدامات انجام شده و عملیاتی کردن مصوبات ارائه شود.

 

کد خبر 1137894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha