مادران شهدا از حضرت ام البنین (س) الگو گرفته اند

رضا زاده گفت: مادران شهدا با تاسی از حضرت ام البنین (س)، فرزندانشان را به رفتن به جبهه تشویق کردند و اکثر شهدای جنگ تحمیلی و جنگ مدافعین حریم انسانیت و حرم اهل بیت (ع)، تربیت شده مساجد وهیئات مذهبی هستند.

«سیده مریم الشریعه رضا زاده»، با تسلیت سالروز وفات حضرت ام البنین (س) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، گفت: حضرت ام البنین (س) زمانی که با امیرالمومنین (ع) ازدواج کردند به احترام حضرت زهرا (س) در شب عروسی بر مرکب سوار نشده و لباس عروسی نپوشیدند.

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد و آرامگاه «نور» شیراز افزود: ایشان در شب عروسی همچنین فرمودند که من برای کنیزی به خانه امیرالمومنین (ع) می روم و فرزندان حضرت زهرا (س) را بسیار گرامی داشتند.

مسئول هیئت «متحده فاطمیون» مسجد و آرامگاه «نور» شیراز اضافه کرد: ایشان از این ازدواج صاحب چهار فرزند پسر شدند که همگی شجاع و باادب و باوفا بودند و بزرگترین فرزندشان، حضرت قمر بنی هاشم (ع)، حضرت ابوالفضل العباس (ع) بودند و سپس عبدالله، جعفر وعثمان را به دنیا آوردند و لقب «ام البنین» یا مادر پسرها را گرفتند.

وی عنوان کرد: هر چهار پسران ایشان در واقعه عاشورا شهید شدند و حضرت ام البنین (س) از حال پسرانش در واقعه کربلا نمی پرسید بلکه نگران حال امام حسین (ع) بودند که گواه توجه ایشان به امام زمان خودشان و ولایت مداری بود.

رضا زاده ادامه داد: بعد از واقعه عاشورا و برگشتن اسرا، سه روز در منزل حضرت زینب (س) همه برای عرض تسلیت آمدند و عزاداری کردند و روز سوم حضرت زینب (س)، اولین دسته سینه زنی وعزاداری را راه اندازی کردند و به منزل حضرت ام البنین (س) رفتند وهمه فریاد یا محمدا و یا علی و واحسینا سردادند وعزاداری کردند.

وی با اشاره به الگوپذیری مادران شهدا از حضرت ام البنین (س) بیان کرد: مادران شهدا با تاسی از این حضرت، فرزندانشان را به رفتن به جبهه تشویق کردند که نمونه این بانوان، مادر شهیدان روزیطلب که سه پسر و یک داماد و خانواده «خادم صادق» با سه پسر شهید است.

رضا زاده با گرامیداشت شهید «سید حمید رضا رضا زاده» و جانباز شهید «سید علیرضا رضا زاده» گفت: این شهدا در حالی که کم سن و سال بودند با اجازه و تشویق مادرشان راهی جبهه شدند.

وی افزود: الگوی ما در جنگ تحمیلی، ایثارگری اهل بیت (ع) در طول زندگیشان و خصوصا در واقعه عاشورا است و هیئات در مساجد با بازگو کردن ایثارگرهای شهدای کربلا، فرهنگ ایثار را بازگو و ترویج کرده اند.

رضا زاده اضافه کرد: اکثر شهدای جنگ تحمیلی و جنگ مدافعین حریم انسانیت و حرم اهل بیت (ع)، تربیت شده مساجد وهیئات مذهبی هستند زیرا سیره اهل بیت (ع) و اخلاق، ادب، صبر، شجاعت و استقامت آنها را در جلسات بازگو کردند وجوانان را در مکتب زینبی و حسینی پرورش داده اند.

کد خبر 1137975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha