اولین جلسه کارگروه مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر برگزار شد

ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان اولین جلسه کارگروه مساجد ستاد بزرگداشت چهل و سومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي را برگزارکرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛حجت الاسلام «سید علی موسوی» در اولین جلسه کارگروه مساجد ستاد بزرگداشت چهل و سومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي استان سمنان، کمیته «مساجد» را از مهمترین کمیته های ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی دانست  وگفت: برنامه ریزی مناسب دستگاه ها به منظور ایجاد انگیزه در اقشار مختلف مردم جهت بزرگداشت ایام الله دهه فجر لازم وضروری است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه انقلاب اسلامی با جوشش مردمی از درون مساجد آغاز شد و به بالندگی رسیده است که با حفظ و حراست از این سنگر می توانیم به توفیق هایی در زمینه ترویج ارزش های دینی و آرمان های انقلابی برسیم اضافه کرد: دستگاه های اجرایی لازم است با برنامه های جدید و بروز نسبت به گرامیداشت این ایام اقدام کنند.

 

وی با اشاره به لزوم برنامه ریزی مناسب در مساجد به منظور زمینه سازی مشارکت تمامی مردم در برنامه های دهه فجراظهارداشت: مردم باید متولی اجرای برنامه های گرامیداشت چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی باشند.

 

حجت الاسلام موسوی با تاکید بر استفاده از ظرفیت ها، همفکری و همراهی همه متولیان امر مسجد در برگزاری برنامه های ایام الله دهه فجر، ادامه داد: با توجه به تقارن ایام الله دهه فجر با ماه رجب و مباحث معنوی این ماه در این ایام حضور مردم در مساجد را شاهد هستیم که از این فرصت حضور باید برای اجرای برنامه های مردمی استفاده کرد.

 

مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان سمنان خواستار ارائه برنامه های جذاب و خلاقانه شدو بیان کرد: تمام اعضای کمیته برنامه های پیشنهادی خود جهت اجرا در مساجد استان را ارائه دهند تا مورد بررسی و اجرا قرار گیرد.

 

وی به برخی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان به مناسبت دهه فجر اشاره کرد و افزود: این برنامه ها شامل برگزاری محفل انس با قرآن، بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی و بصیرت‌افزایی، اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم با محوریت مساجد،برگزاری جشن های انقلاب با محوریت کودکان و نوجوانان،برگزاری جشن های مذهبی و مراسم سوگواری در میلاد امام محد باقر(ع) و شهادت امام هادی(ع)، گرمیداشت ایام دهه فجر با توجه به روز شمار انقلاب اسلامی ،گرامیداشت روز نیروی هوایی و توجه ویژه به برنامه های قرآنی بویژه در شب ۲۲ بهمن است.

 

حجت الاسلام موسوی اجرای طرح تلاوت نور و هدیه ثواب آن تقدیم به روح ملکوتی امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی را از دیگر برنامه‌های مساجد استان در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: آذین‌بندی و نصب پرچم در سطح محله و مسجد، دیدار با خانواده شهدا ، قرائت زیارت  جامعه کبیره از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده است.

 

در پایان جلسه، اعضای کمیته مساجد به ارائه دیدگاه ها و نقطه نظرات و معرفی برنامه های دستگاه خود پرداختند.

کد خبر 1138647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha