نشست بررسی همکاری های گمرکی ایران و نخجوان

در دیدار سید "احمد حسینی" سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان و "صحت حبیب بیلی" رییس گمرک جمهوری خودمختار نخجوان همکاری های فیمابین در عرصه گمرکی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در دیدار سید "احمد حسینی" سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان و "صحت حبیب بیلی" رییس گمرک جمهوری خودمختار نخجوان همکاری های فیمابین در عرصه گمرکی مورد بررسی قرار گرفت. در این دیدار سرکنسول جمهوری اسلامی ایران با رییس گمرک نخجوان مواردی از مسایل و مشکلات موجود در عرصه گمرکی که از سوی شرکتها و فعالان اقتصادی کشورمان منعکس گردیده را مطرح و خواستار پیگیری برای رفع آنها و تسهیل در ارتقای هر چه بیشتر همکاری های فیمابین شد.

 

حبیب بیلی نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، خاطرنشان کرد که گفت وگو و تعاملات خوبی بین مسوولین گمرک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان وجود دارد که در آن آخرین وضعیت همکاری های فیمابین مورد بررسی قرار می گیرد.

 

وی پیدایش برخی مسایل در روند همکاری و تعاملات بین دو کشور را ناشی از گسترش ویروس کرونا در سالهای اخیر و بوجود آمدن محدودیت ها بخاطر این مساله دانست و ابراز امیدواری کرد که با کاهش این بیماری و تسهیل شرایطی که از سوی ستاد مقابله با کرونای جمهوری آذربایجان اعلام می گردد، شرایط به نقطه و نحوه مورد انتظار طرفین برگردد.

 

سرکنسول کشورمان در نخجوان نیز ضمن سودمند دانستن این دیدارها، بر تداوم رایزنی ها در این زمینه و افزایش تعاملات مسوولین ذی ربط دو کشور در این زمینه ها تاکید و آمادگی سرکنسولگری کشورمان برای هرگونه کمک در این خصوص را اعلام کرد.

کد خبر 1138709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha