شاخص کل بورس ۲۱ هزار و ۸۲۴ واحد کاهش داشت

شاخص کل بازار بورس در پایان معاملات امروز با ۲۱ هزار و ۸۲۴ واحد کاهش، در جایگاه یک ‌میلیون و ۲۳۴ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (دوشنبه 4 بهمن) سومین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 12026 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 244 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بازار بورس با ۲۱ هزار و ۸۲۴ واحد کاهش، در جایگاه یک ‌میلیون و ۲۳۴ هزار واحدی قرار گرفت.

 

شاخص کل (هم‌وزن) با چهار هزار و ۲۷۳ واحد کاهش به ۳۲۳ هزار و ۹۷۳ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۲ ‌هزار و ۶۸۳ واحد افت به ۲۰۳ هزار و ۴۴۲ واحد رسید. شاخص بازار اول، ۱۸ هزار و ۶۷۰ واحد و شاخص بازار دوم، ۳۵ هزار و ۶۴۴ واحد کاهش داشتند.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فملی، فولاد، شپدیس، جم، فارس، نوری، شبندر به ترتیب با 1701، 1246، 1007، 981، 717، 632، 604 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای نوري - پتروشيمي نوري، شتران - پالايش نفت تهران، خودرو - ايران‌ خودرو، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌، انرژي3 - سايراشخاص بورس انرژي، شبندر - پالايش نفت بندرعباس و شپنا - پالايش نفت اصفهان در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در بین همه نمادها ایران‌خودرو (خودرو) با ۲۳۳ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۱۹۹ واحد، سایپا (خساپا) با ۵۸ واحد، پدیده شیمی قرن (قرن) با ۵۵ واحد، صنعت غذایی کورش (غکورش) با ۳۳ واحد، گروه صنعتی پاکشو (پاکشو) با ۲۴ واحد و گسترش سرمایه گذاری ایران‌خودرو (خگستر) با ۲۲ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند. در مقابل، صنایع مس ایران (فملی) با ۲ هزار و ۳۰۱ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس (فارس) با ۲ ‌هزار و ۸۲ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک‌هزار و ۵۸۲ واحد، نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک‌هزار و ۱۴۱ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با یک‌هزار و ۴۳ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک‌هزار و ۲۶ واحد، پتروشیمی جم (جم) با یک‌هزار و هشت واحد و پتروشیمی پردیس (شپدیس) با یک‌هزار و هفت واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند.

 

برپایه این گزارش، امروز نماد پالایش نفت تهران (شتران)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، پتروشیمی نوری (نوری)، ایران‌خودرو (خودرو)، سایر اشخاص بورس انرژی (انرژی)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) و فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند. گروه شیمیایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۱۶۹ میلیون و ۴۴۹ هزار برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۴۷۴ میلیارد ریال داد و ستد شد و در معاملات امروز بیش از چهار میلیارد و ۵۰۶ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۷ هزار و ۶۸۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

 

 

یادآور می شود: روز گذشته (یکشنبه 3 بهمن) شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۵ هزار و ۲۵۴ واحدی معادل ۱.۹۷ درصدی به یک میلیون و ۲۵۶ هزار و ۵۴۶ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۲۰۱ واحدی به ۱۷ هزار و ۳۵۴ واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۶۲۳۲  واحدی معادل ۱.۹۷ درصد به رقم ۳۱۰ هزار و ۱۰۷ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با  کاهش ۵۹۴۴ واحدی، عدد ۳۲۸ هزار و ۲۴۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۳۷۳۲ واحدی به رقم ۲۰۶ هزار و ۱۲۴ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۳۱۹۱۰ واحد افزایش را رقم زد و به  سطح یک میلیون و ۶۰۴ هزار و ۳۵۰ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۰۷۴۳ واحد کاهش به رقم ۹۵۳ هزار و ۶۰۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۴۳۵۸۶ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۲۷ هزار و ۵۶۵ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بنابراین گزارش، در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، فارس، تاپیکو و نوری با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شتران، ومعادن و پاکشو تاثیر مثبتی در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار روز گذشته بیشترین کاهش قیمت متعلق به نماد ددام(داروسازی زاگرس فارمد پارس) با ۴.۲۲  درصد افت و پس از آن، نمادهای دابور، کپارس، ثامان و کسعدی بود. همچنین نماد معاملاتی شیراز(پتروشیمی‌شیراز ) با ۴.۹۹ درصد، بیشترین افزایش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای چکاوه، شگل، پکرمان و وپارس قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۷۴۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۱۵ هزار و ۷۴۹ نوبت معامله و به ارزش ۳۳ هزار و ۴۵۰  میلیارد ریال داد و ستد کردند.

کد خبر 1139141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha