عملیات آزادسازی کشتی ربوده شده و اطفای حریق انجام شد

یگان‌های شناوری و پروازی ایران، چین و روسیه در ادامه برگزاری رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ عملیات آزادسازی کشتی ربوده شده و اطفای حریق را تمرین کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، یگان‌های شناوری و پروازی ایران، چین و روسیه در ادامه برگزاری رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ عملیات آزادسازی کشتی ربوده شده و اطفای حریق را تمرین کردند. در این مرحله از رزمایش پس از ارسال پیام اضطراری کشتی‌های مورد ربایش قرار گرفته، ابتدا منطقه عملیات توسط بالگردهای نیروی دریایی ارتش مورد شناسایی و جستجو قرار گرفت و سپس ناوشکن جماران که سرفرماندهی رزمایش را بر عهده داشت، شناورهای رزمی مستقر در منطقه را برای اجرای عملیات آزادسازی اعزام کرد.


همچنین نیروهای عملیات ویژه ارتش و سپاه با مشارکت نیروهای عملیات ویژه چین و روسیه، پس از عملیات اطفای حریق کشتی، با فرود آمدن از هوا و سطح بر روی عرشه شناور ربوده شده، دزدان دریایی را دستگیر و عملیات آزادسازی کشتی را اجرا کردند.
 

بنابراین گزارش، پیش از این تمرین؛‌ شناورهای ایران، چین و روسیه در رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ به سوی اهداف از پیش تعیین شده در دریا تیراندازی کردند. در این مرحله از رزمایش، یگان‌های شناور ایران، چین و روسیه به سر فرماندهی ناوشکن تمام ایرانی جماران و با استفاده از سلاح‌های کالیبر 20 میلیمتری به سوی اهداف سطحی از پیش تعیین شده در دریا تیراندازی کردند. همچنین در مرحله بعد تمرین «PHOTOEX» شامل صورت‌بندی و آرایش آفندی یگان‌های شرکت‌کننده در رزمایش متناسب با تهدیدات موجود در منطقه انجام شد.

 

یادآور می شود: رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ با حضور یگان‌های سطحی و پروازی نیروهای دریایی ارتش، سپاه و نیروی دریایی کشورهای چین و روسیه از بامداد امروز در منطقه شمال اقیانوس هند آغاز شد.  انواع تمرینات تاکتیکی از جمله نجات شناور دچار حریق، آزادسازی شناور ربوده شده و تیراندازی علیه اهداف مشخص دریایی در شب و روز از جمله تمرینات تاکتیکی و عملیاتی پیش‌بینی شده جهت اجرا توسط یگان‌های سه کشور ایران، چین و روسیه در این رزمایش است. پیام برگزاری این رزمایش که با شعار «با هم برای صلح و امنیت» برگزار می شود، رسیدن هر سه کشور به سطح معنادار و قابل توجهی از روابط نظامی است.

کد خبر 1139690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha