شناسایی ۳۹ مورد ابتلا به امیکرون در خراسان جنوبی/ موارد ابتلا به کرونا ۱۷۶ درصد افزایش یافت

شریف زاده از افزایش ۱۷۶ درصدی موارد روزانه ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی در مقایسه با هفته گذشته خبر داد و گفت: تاکنون ۳۹ مورد بیمار مبتلا به امیکرون در خراسان جنوبی شناسایی شده است.

«غلامرضا شریف زاده» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرستان های طبس و فردوس در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند، گفت: هیچ نقطه ای در استان در وضعیت قرمز (خیلی پر خطر) و نارنجی (پر خطر) نیست و شهرستان های قائنات، بیرجند، نهبندان، بشرویه، سرایان، سربیشه، درمیان، زیرکوه و خوسف در وضعیت آبی (خطر کم) هستند.

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی با بیان اینکه موارد ابتلا به کرونا در استان در مقایسه با میانگین روزانه هفته گذشته ۱۷۶ درصد افزایش‌ یافته است، افزود: متوسط روزانه ابتلا به کرونا در هفته گذشته ۷۲ مورد بود که امروز به ثبت ۱۹۹ مورد جدید رسید.

 

وی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون ۷۴ بیمار تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۱۷ نفر کرونا مثبتند که تعداد سه نفر آنان در بخش آی سی یو بستری هستند که متاسفانه حال عمومی یک نفر وخیم گزارش شده است.
 

 

شریف زاده بیان کرد: در شبانه روز گذشته مورد جدیدی از فوت ناشی از کرونا در استان ثبت نشد که تعداد فوتی‌های این بیماری همان هزار و ۲۸۲ نفر در خراسان جنوبی ثابت ماند.

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۳۹ مورد ابتلا به امیکرون در استان تایید شده است، افزود: سویه امیکرون در شهرستان‌های فردوس، بیرجند، طبس، قاینات و سرایان شناسایی شده است.

 

وی با بیان اینکه تست امیکرون قرار نیست برای همه افراد انجام شود، تصریح کرد: بر اساس دستور العمل وزارت بهداشت وقتی در منطقه ای سویه امیکرون شیوع پیدا کرد ضرورتی ندارد این تست برای بررسی همه انجام گیرد. در حال حاضر برای افراد مشکوکی که پزشک صلاح بداند و سابقه سفر به کشورهای خارجی داشته باشند یا همه گیری در خانواده دارند تست انجام می شود.

 

شریف زاده در خصوص آمار واکسیناسیون انجام شده در استان، گفت: تاکنون ۹۰ درصد جمعیت هدف استان خراسان جنوبی دُز اول واکسن کرونا و ۸۰ درصد دز دوم واکسن را تاکنون دریافت کرده‌اند.

 

به گفته وی همچنین تاکنون ۲۲.۲ درصد جمعیت هدف دُز سوم واکسن کرونا را در استان دریافت کردند.

کد خبر 1140832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha