معرفی برگزیدگان چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» در کرمانشاه

برگزیدگان چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه با حضور جمعی از مسئولان استان در کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ، حجت الاسلام افشین کلات پور در مراسم تجلیل از برگزیدگان چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان که در سالن جلسات کانون های مساجد استان برگزار شد، گفت: در این مرحله از مسابقات  ۷۰۰ نفر در مسابقات شرکت کردند که امیدواریم در سال های بعد شاهد افزایش شرکت کنندگان در این جشنواره قرآنی باشیم. 

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت و شرکت کانون های استان در سومین رویداد فهما  افزود: ۵۷۵ کانون با ۳۱ هزار جمعیت با کمترین امکانات و تجهیزاتی در  جشنواره فهما  که یک رقابت سالم و بدون از حاشیه بود شرکت کردند که  استان کرمانشاه در جایگاه سوم یا چهارم کشور قرار گرفته است .

 

وی خاطر نشان کرد: مسابقات قرآنی «مدهامتان» به منظور ترویج معارف قرآنی در جامعه و کشف استعدادهای قرآنی در بستر سامانه بچه های مسجد  برگزار و یکی از برنامه های شاخص رواق نور است.

 

 

حجت الاسلام کلات پور تصریح کرد: مخاطبان این مسابقات قرآنی  کودکان، نوجوانان و جوانان عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند.

 

 

*برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان باعث ایجاد انگیزه در بین کودکان و جوان می شود

 

در ادامه حجت الاسلام محمد صالحی  گفت: همه دستگاه‌ها باید در ترویج و آموزش قرآن مشارکتی فعال داشته باشند زیرا هرچه قدر بسلمت قرآن برویم بلا از ما دور می شود.

 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: با توجه به اینکه در استان کرمانشاه پتانسیل و ظرفیت خوبی در زمینه قرآن وجود دارد باید از آن استفاده  لازم را ببریم.

 

 

وی خاطر نشان کرد:  اداره‌کل اوقاف استان کرمانشاه در زمینه آموزش و برگزاری دوره‌های مختلف قرآنی پیشتاز  است و این جای شکر دارد.

 

 

حجت الاسلام صالحی اظهار کرد:برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان در رونق بخشیدن و تقویت فعالیت‌های قرآنی در مساجد نقش‌آفرین است و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد. 

 

 

*شناسایی استعدادهای مردمی و تلاش برای تقویت آنها با برگزاری مسابقات قرآنی

 

علی بابلی در ادامه ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا و روز زن گفت: استان کرمانشاه دارای فرهنگی غنی است و با این پشتوانه فرهنگی نباید شاهد آسیب‌های اجتماعی در کرمانشاه باشیم و باید برای مقابله و خنثی کردن تهاجم فرهنگی سنگرهای فرهنگی را تقویت کنیم.

 

 

معاون اداری مالی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: در استان کرمانشاه ۳۰ هزار ایثارگر، ۲۰ هزار جانباز، یک هزار و ۷۵۰ آزاده، یک هزار و ۵۵۰ جانباز خانم، ۸۵۰ زن شهیده، ۹ هزار و ۸۰۰ شهید و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال  داریم و  این افتخارات  همگی به برکت ارتباط با قرآن است .

 

وی خاطر نشان کرد: ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه، ترویج معارف قرآنی، توجه به مساجد به‌عنوان پایگاه‌های قرآنی، تحکیم پیوند مسجد، قرآن و مردم از رویکردهای مهم مسابقه قرآنی مدهامتان است و شناسایی استعدادهای مردمی و تلاش برای تقویت این استعدادها از دیگر اهداف برگزاری این دوره از مسابقات است.                  

 

 

کد خبر 1141008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha