۸۰ هزار خانوار پشت نوبت دریافت خدمات مستمر و غیرمستمر سازمان بهزیستی قرار دارند

رئیس سازمان بهزیستی گفت: علیرغم اقدامات توانمندسازی و خروج سالیانه تعدادی از زنان سرپرست خانوار به دلیل افزایش روز افزون این آمار در حال حاضر ۸۰ هزار خانوار پشت نوبت دریافت خدمات مستمر و غیر مستمر در سازمان بهزیستی قرار دارند .

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، علی محمد قادری در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه (5بهمن)مجلس شورای گفت: در حال حاضر 247 هزار خانوار زن سرپرست و نیازمند وجود دارد که با احتساب بعد خانوار معادل 581 هزار نفر می باشد در سراسر کشور جمعیتی معادل 8 درصد از جمعیت خانوارهای زن سرپرست است. این تعداد 29.5 درصد به دلیل فوت سرپرست، 26.4 درصد به دلیل طلاق و 26.7 درصد به دلیل از کارافتادگی سرپرست و 15.4 درصد به دلیل اعتیاد زندانی بودند و سایر موارد تحت پوشش سازمان بهزیستی و 2 درصد نیز دختران مجرد خود سرپرست هستند.

رئیس سازمان بهزیستی اظهار کرد: علیرغم اقدامات توانمندسازی و خروج سالیانه تعدادی از زنان سرپرست خانوار به دلیل افزایش روز افزون این آمار در حال حاضر 80 هزار خانوار پشت نوبت دریافت خدمات مستمر و غیر مستمر در سازمان بهزیستی قرار دارند همچنین تعداد بیش از 43 هزار زن سرپرست خانوار شهری تحت پوشش بیمه های تامین اجتماعی این نهاد قرار دارند که به دلیل مشکلات حمایتی و کمبود اعتبار در این حوزه نیز پشت نوبتی وجود دارد.

وی ادامه داد: برنامه هایی که سازمان بهزیستی با رویکرد توانمندسازی دارد در گروه سنی 18 تا 50 سال شامل توسعه و حمایت از گروه همیار زنان سرپرست خانوار به عنوان یک پلتفرم، تامین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی و تشکیل گروه های خودیار زنان و همچنین مددکاری جامعه ای با رویکرد کاهش فقر قابلیتی است.سازمان بهزیستی در  مورد بیمه ها در پویش ها  و حوزه هایی که اقشار روستایی، عشایری و حتی شهری وجود دارد پیگیری هایی را انجام داده است و در دستورکار قرار داده است.

قادری تصریح کرد: اقداماتی از جمله آماده سازی شغلی زنان، پرداخت سرمایه کار و همچنین مداخلات تخصصی مددکاری اجتماعی در مراقبت از خانواده های تحت پوشش با رویکرد مدیریت مورد با اولویت زنان فاقد همسر در دستورکار است.

کد خبر 1141015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha