رشد ۶۱۴ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس در آغاز سومین روز کاری خود در هفته جاری با رشد ۶۱۴ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۲۸۵ هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (دوشنبه 11 بهمن) شاخص کل بورس در آغاز سومین روز کاری خود در هفته جاری با رشد 614 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 285 هزار واحد قرار گرفت. بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای شتران، شبندر، فملی، فولاد، فنورد به ترتیب با 331، 201، 99، 73 و 28 واحد رشد بیشترین تاثیر را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای شتران - پالايش نفت تهران، شبندر - پالايش نفت بندرعباس، شپنا - پالايش نفت اصفهان، خودرو - ايران‌ خودرو، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌، فولاد - فولاد مباركه اصفهان و بترانس - ايران‌ ترانسفو در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، امروز (دوشنبه 11 بهمن) شاخص کل فرابورس با رشد 32 واحدی در ارتفاع 17 هزار و 563 واحدی قرار گرفت. صبح امروز نمادهای زاگرس - پتروشيمي زاگرس، شاروم - پتروشيمي اروميه، فرابورس - فرابورس ايران، تجلي - تجلي توسعه معادن و فلزات، شصدف - صنعتي دوده فام، آريا - پليمر آريا ساسول و كرمان - س. توسعه و عمران استان كرمان در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند.

 

این در حالی است که روز گذشته (یکشنبه 10 بهمن) شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۵ هزار و ۵۸۰ واحدی معادل ۲.۰۳ درصدی به یک میلیون و ۲۸۴ هزار و ۵۷۵ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۱۷۳ واحدی به ۱۷ هزار و ۵۲۹ واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۶۳۱۲ واحدی معادل ۲.۰۳ درصد به رقم ۳۱۷ هزار و ۳ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با  افزایش ۱۶۴۴ واحدی، عدد ۳۲۷ هزار و ۷۵۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۶۴۴ واحدی به رقم ۲۰۵ هزار و ۷۰۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۳۲۲۰۰ واحد افزایش  را رقم زد و به  سطح یک میلیون و ۶۵۱ هزار و ۲۸۱ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۳۴۳۵ واحد افزایش به رقم ۹۸۱ هزار و ۷۶۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۳۶۹۷۸ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۶۰ هزار و ۳۸۴ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بنابراین گزارش، در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی کچاد، فارس، فولاد، فملی و کگل با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی غکورش، غبشهر و اخابر تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار روز گذشته بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد کچاد(معدنی‌وصنعتی‌چادرملو) با ۷.۱۷ درصد رشد و پس از آن، نمادهای شتران، لپارس، وکار و شپنا بود. همچنین نماد معاملاتی غکورش(صنعت غذایی کورش) با ۴.۹۴ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای سیمرغ، غبشهر، غشصفا و خلنت قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۶۴۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۱۳ هزار و ۳۴۷ نوبت معامله و به ارزش ۳۹ هزار و ۶۱۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

کد خبر 1141170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha