رشد ۵۵ واحدی شاخص کل بورس

آخرین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد ۵۵ واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و ۳۰۱ هزار واحد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (چهارشنبه 13 بهمن) آخرین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 55 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 301 هزار واحد آغاز شد. بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای وتجارت با 436، وبملت با 155 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای خودروف شتران، شپنا، شبندر و نوری به ترتیب با 143، 110، 104، 100 و 42 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای وتجارت - بانك تجارت، وبملت - بانك ملت، خودرو - ايران‌ خودرو، خساپا – سايپا، وبصادر - بانك صادرات ايران، شتران - پالايش نفت تهران و حفارس - حمل و نقل بين المللي خليج فارس در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، امروز (چهارشنبه 13 بهمن) شاخص کل فرابورس با رشد 9 واحدی در ارتفاع  17 هزار و 690 واحد قرار گرفت. صبح امروز نمادهای تجلي - تجلي توسعه معادن و فلزات، سدبير - س. تدبيرگران فارس وخوزستان، هرمز - فولاد هرمزگان جنوب، توسن - توسعه سامانه ي نرم افزاري نگين، فرابورس - فرابورس ايران، آريا - پليمر آريا ساسول و مديريت - س. و خدمات مديريت صند. ب كشوري درصدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند.

این در حالی است که روز گذشته (سه شنبه 12 بهمن) چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 3951 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 298 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۶ هزار و ۶۸۰ واحدی معادل ۰.۵۲ درصدی به یک میلیون و ۳۰۱ هزار و ۲۹۹ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۶۶ واحدی به ۱۷ هزار و ۶۸۲ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۶۴۸ واحدی معادل ۰.۵۲ درصد به رقم ۳۲۱ هزار و ۱۳۰ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با  افزایش ۲۵۵۵ واحدی، عدد ۳۳۳ هزار و ۲۸۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۶۰۳ واحدی به رقم ۲۰۹ هزار و ۱۷۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۹۲۴۹ واحد افزایش  را رقم زد و به  سطح یک میلیون و ۶۷۵ هزار و ۴۴۵ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۷۰۴۸ واحد افزایش به رقم ۹۹۸ هزار و ۹۲۶  واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۶۷۸۵ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۷۸ هزار و ۸۸۶ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح روز گذشته نمادهای خودرو با 769، وبصادر با 407، وبملت با 336، خساپا با 244، اخابر با 240، بورس با 122 و ونوس با 117 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح روز گذشته نمادهای خودرو - ايران‌ خودرو، شتران - پالايش نفت تهران، خگستر – گسترش ‌سرمايه‌گذاري ‌ايران‌ خودرو، شبندر - پالايش نفت بندرعباس، وبصادر - بانك صادرات ايران، شپنا - پالايش نفت اصفهان و خساپا – سايپا در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی وبملت، خودرو، وتجارت، ومعادن و کگل با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شپنا، شبندر و تاپیکو تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد وساپا(سرمایه‌گذاری‌ سایپا) با ۱۲.۹۸  درصد رشد و پس از آن، نمادهای وبملت، خموتور، حفارس و فجر بود. همچنین نماد معاملاتی سیلام(سیمان‌ ایلام‌) با ۷.۳۳ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای لپارس، کفرا، تکشا و خوساز قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۷ میلیارد و ۶۰۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۱۲ هزار و ۷۱۱ نوبت معامله و به ارزش ۴۳ هزار و ۳۲۸ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

کد خبر 1141200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha