برگزاری مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله صافی  از طرف رهبری/آیت الله رییسی: باید از نگاه سیاسی امام(ره) درس بگیریم

دیدار مردمی دادستان تهران در مسجد جامع ابوذر، آیت الله رییسی: باید از نگاه سیاسی امام(ره) درس بگیریم، برگزاری مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله صافی گلپایگانی از طرف رهبر معظم انقلاب برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، دیدار مردمی دادستان تهران در مسجد جامع ابوذر، آیت الله رییسی: باید از نگاه سیاسی امام(ره) درس بگیریم، برگزاری مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله صافی گلپایگانی از طرف رهبر معظم انقلاب از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در چهارشنبه ۱۳ بهمن است.

دیدار مردمی دادستان تهران در مسجد جامع ابوذر

علی صالحی به همراه جمعی از معاونین خود با حضور در مسجد جامع ابوذر منطقه ۱۷ نماز مغرب و عشا را در بین نمازگزاران این مسجد به جا آورد.

دادستان تهران و معاونانش تا ساعتی پس از پایان نماز در بین نمازگزاران، بوده و ضمن استماع مشکلات حقوقی و قضایی آنان، در خصوص مطالبات و درخواست هایشان دستورات لازم را صادر کرد.

پیش از این صالحی دادستان تهران به همراه جمعی از معاونین خود در مسجد حضرت رسول (ص) محله نازی آباد، حضور یافته و پای درد دل‌های مردم نشسته و به درخواست‌ها و مطالبات آن‌ها رسیدگی کرده بود.

 

دولت مردمی موفقیت های خود را در حضور مردم تعریف می کند/ باید از نگاه سیاسی امام(ره) درس بگیریم

آیت الله سید ابراهیم رییسی صبح امروز (چهارشنبه ۱۳ بهمن) در حاشیه تجدید میثاق هیأت دولت با آرمان‌های امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی، با تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر، این روزها را بسیار با برکت عنوان کرد و همچنین با عرض تسلیت درگذشت عالم جلیل القدر و فقیه وارسته آیت الله صافی گلپایگانی، گفت: امیدوارم خداوند متعال ایشان، امام بزرگوار و همه شهدای گرانقدر را سر سفره امام علی(ع) مهمان کند و عاقبت همه ما را ختم به خیر کند. روح بلند امام (ره) بزرگوار گواه و ناظر اعمال ماست. آنچه از سیره و سلوک بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی می‌شناسیم توجه به مردم است.  توکل به خدا و همراهی با مردم همواره دو محور برای عالمان دینی بوده است. توکل به خدا و همراه کردن مردم با خود، دو اصل اساسی بود که مصلح بزرگ قرن برای ایجاد تحول مبنا قرار داده بود.

 

آیت‌الله رییسی با بیان اینکه خداوند به نصرت خود و دستان توانای مومنان و مردم، پیروزی را وعده کرده است و ترجمان جمهوری اسلامی و مردم‌سالاری دینی همین است که مردم در نظام اسلامی محور هستند، گفت: امام راحل از مردم سخن می‌گفتند اما سیاستمداران جهان توجهی در عمل به مردم ندارند. نگاه امام (ره) به مردم تشریفاتی و سیاسی به معنای مصطلح نبود بلکه ایشان به قدرت مردم و مشارکت آنان باور داشت.

 

وی با بیان اینکه امام(ره) همواره مسئولان را نسبت به وضعیت مردم و کوخ نشینان توجه می‌داد، افزود: سفارش امام(ره) در حمایت از مردم و کوخ‌نشینان یک حقیقت و برخاسته از یک باور بود. توجه به مردم، همواره جلوه های مشترکی داشته و اکنون نیز دارد. هر جا موفقیت داشتیم آنجا بود که به مردم میدان دادیم و هر جا حضور آنچنانی برای مردم تعریف نکردیم، موفق نشدیم.  

 

وی با تاکید بر اینکه مردم همواره برای حضور در صحنه‌های انقلاب حضور دارند، اضافه کرد:  توجه به مردم برای همه دولت‌ها و دولت ما یک اصل است و باید از نگاه سیاسی امام(ره) درس بگیریم. دولت مردمی موفقیت های خود را در حضور مردم تعریف می کند و مساله عدالت و اجرای آن هم با حضور مردم شکل می گیرد. این خود مردم هستند که اقامه قسط می کنند و عدالت را به اجرا می گذارند. ما خدمتگزار و کارگزار مردم هستیم. پیام و میثاق امام و شهدا این است که مردم محور اجرای عدالت هستند. چه بسا  حضرت علی (ع) هم فرمودند اجرای عدالت کار اسانی نیست.

 

اسلامی بودن و پشتوانه مردمی از مهمترین عوامل ماندگاری انقلاب است

حجت الاسلام محمد حسنی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد دلایل ماندگاری انقلاب اسلامی گفت: از مهمترین عوامل ماندگاری انقلاب اسلامی ، اسلامی بودن و برخورداری از پشتوانه مردمی است.

 

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: هر انقلاب و نظامی که مردم پشتیبان ان باشند باقی می ماند و از سوی دیگر رهبری های خردمندانه رهبر انقلاب بعد از امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی است.

 

وی اظهار کرد: تمام این عوامل  دست به دست یکدیگر دادند و موجب ماندگاری انقلاب شده است و تا زمانیکه این عوامل ادامه داشته باشد نظام اسلامی ماندگار خواهد بود انشاءالله.

 

حجت الاسلام محمد حسنی  در مورد مهمترین اولویت  نظام اسلامی در دهه چهارم انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: معتقدم همچنان موضوع عدالت ورزی ، کم کردن فاصله طبقاتی میان مرفهین کم درد و بی درد جامعه با مستضعفان جامعه از اولویت های نظام اسلامی محسوب می شود.

 

برگزاری مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله صافی گلپایگانی از طرف رهبر معظم انقلاب

مجلس ترحیم و بزرگداشت مرحوم حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی از طرف حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) در مسجد امام حسن عسکری علیه السلام قم برگزار می‌شود. این مراسم امروز (چهارشنبه ۱۳بهمن ۱۴۰۰) پس از نماز مغرب و عشاء از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) در مسجد امام حسن عسکری علیه السلام قم برگزار می‌شود.

 

آیت الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید پس از دوره‌ای بیماری، بامداد سه‌شنبه دوازدهم بهمن براثر ایست قلبی در قم به ملکوت اعلی پیوست. این فقیه اهل‌بیت، از شاگردان برجسته آیات عظام بروجردی، حجت، خوانساری و گلپایگانی بود و مدتی هم در نجف اشرف از محضر محمدکاظم شیرازی و محمدعلی کاظمی بهره برده بود.

 

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی سال‌ها به تدریس و تحقیق در حوزه مقدسه قم اشتغال داشت و تربیت صدها محقق و تالیف دهها اثر فاخر علمی از ثمرات عمر پربرکت وی بود. همچنین عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی،  عضویت در شورای نگهبان و دبیری آن با حکم حضرت امام خمینی(ره)، از جمله فعالیت های سیاسی آن عالم برجسته به شمار می رود.

 

۹۰ درصد تصرفات سواحل استان‌های ساحلی قابلیت رفع تصرف دارد

سید صولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس جمهور شب گذشته (سه شنبه 12 بهمن) در بخش خبری ساعت 21 شبکه یک سیما با بیان این که اشخاص حقیقی در حاشیه برخی شهر‌ها حدفاصل شهر تا حریم دریا را تصرف کرده اند، گفت: این اشخاص پیش از به کارگیری اهرم‌های حقوقی از تصرفات خود دست بردارند البته فرایند‌های حقوقی و قانونی آن بخشی که مردم در تصرف دارند به طور قطع باید طی شود و مسئولان اجرایی پیگیر موضوع هستند.

 

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: این افراد تلاش کنند اجازه دسترسی به دریا را به عموم مردم بدهند و آن بخشی از دریا که در حریم ۶۰ متر است حتماً تخلیه کنند.

 

وی با اشاره به اینکه دستور رئیس جمهور برای آزادسازی رفع تصرف ۲۰ روزه از حریم دریا مربوط به تصرفات دستگاه‌های اجرایی است و این باید از آن چه که مردم در تصرف دارند تفکیک شود، افزود: ۹۰ درصد تصرفاتی که مسئولان اجرایی استان‌های ساحلی اعلام کرده اند قابلیت رفع تصرف دارد و معطوف به دستگاه‌های اجرایی در استان‌های ساحلی است البته رسالت ذاتی برخی دستگاه‌ها مانند بنادر و مرزبانی ارتباط با دریاست و آن‌ها از شمول این دستور خارج هستند.

 

 

 

کد خبر 1141208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha