استان سمنان مرکز مطرح در تولید سفال هنری/ کنگره نکوداشت آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی اردیبهشت ماه برگزار می شود

فلاح لاله زاری استان سمنان را،از مراکز مهم و مطرح در تولید سفال هنری دانست و بر ضرورت توجه بیشتر به این حوزه به عنوان یک برند مطرح تاکید کرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، «فرشید فلاح لاله زاری» در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان  ضمن بیان اینکه استان سمنان در زمره شهرهای خلاق سفال و سرامیک قرار دارد گفت: برای کسب موفقیت نهایی باید از تجربیات چهره های ملی و مطرح در این حوزه و نیز همکاری سایر دستگاههای فرهنگی و ذیربط استفاده شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، ظرفیت های هنری استان سمنان در سفال و سرامیک را بسیار مهم خواند و افزود: باید با برنامه ریزی مناسب سمنان به جایگاهی برسد که برای سفال و سرامیک کشور طرح و برنامه ارائه دهد.

 

وی با اشاره به اینکه استان سمنان سفال و سرامیک تولیدی سایر نقاط بیشتر جنبه صنعتی دارد اظهارداشت: محصولات سفال و سرامیک سمنان به دلیل وجود هنرمندان  مطرح و علاقه مند از غنای هنری بیشتری برخوردار است.

 

فلاح لاله زاری بر ضرورت معرفی سفال و سرامیک استان سمنان در کشور تاکید کرد و افزود: ایجاد بازارچه های فروش و ارائه آن در مسیر عبور مسافران و به ویژه زائران حرم رضوی برای تحقق این امر از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در ادامه با اشاره به کاهش نرخ رشد جمعیت اظهارداشت: موضوع کاهش نرخ باروری از منظر موالید در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گرفته تا با رسیدن به یک ادبیات یکسان به سمت پیشنهادها و برنامه های حوزه فرهنگ در این زمینه برویم.

 

وی مسئله جمعیت را یکی از مهم‌ترین مسائل کشور عنوان کردو گفت: شورای فرهنگ عمومی به عنوان یکی از زیر مجموعه های شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران وظیفه دارد به این موضوع ورود کند؛ چرا که تشویق به فرزندآوری یکی از عوامل مهم در توسعه کشور است و در موضوع فرزندآوری نباید با نگاه دستوری به بررسی مسئله بپردازیم.

 

فلاح لاله زاری همچنین به برگزاری کنگره نکوداشت آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری اشاره داشت و گفت: این کنگره اردیبهشت سال آینده در سمنان برگزار می‌شود.

 

در هشتادوششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان در خصوص دغدغه ها وراهکارها، همایش نکوداشت آیت الله شاهچراغی و توسعه سفال وسرامیک هنری استان سمنان در راستای انتخاب سمنان به عنوان شهر خلاق دراستان درعرصه سفال وسرامیک هنری بحث وتبادل نظر شد.

 

کد خبر 1141503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha