بخشنامه ها و قوانین مربوط به عشایر نیازمند تجدیدنظر است

استاندار ایلام با بیان اینکه بخشنامه ها و قوانین مربوط به عشایر نیازمند تجدیدنظر است، گفت: همه دستگاه ها در قبال عشایر وظیفه دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «حسن بهرام نیا» روز چهارشنبه در جلسه شورای عشایر استان با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان امور عشایر کشور  با اشاره به کلام گهربار حضرت امام که فرمودند عشایر ذخایر انقلاب اند، گفت: حقیقتاً در طول بیش از چهار دهه عشایر به زیبایی هرچه تمام تر دین خود را به انقلاب، نظام و کشور ادا کرده اند و در این راستا عشایر ایلامی همواره مرزداران قابل اعتمادی برای ایران اسلامی بوده اند.

 

وی در ادامه به نقش مهم عشایر در حوزه اقتصادی اشاره کرد و گفت: امروز بخش قابل توجهی از گوشت قرمز، لبنیات و دیگر محصولات دامی به وسیله عشایر زحمت کش تولید می شود و می بایست این مهم بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه تصویب اعتبارات ریاست جمهوری برای عشایر نشان از اهمیت جایگاه عشایر و نگاه ویژه مسئولان ارشد کشور از جمله ریاست جمهوری به جامعه عشایری دارد، افزود: عشایر مهمترین جامعه مولد کشور هستند که علیرغم تولید و استقلال اقتصادی اما از کمترین امکانات برخوردار هستند.

 

استاندار ایلام یادآور شد: بخشنامه ها و قوانین مربوط به عشایر نیازمند تجدیدنظر است تا شرایط برای هم افزایی و همکاری دستگاه ها جهت خدمات رسانی گسترده و کیفی به عشایر فراهم شود.

 

بهرام نیا با بیان اینکه همه دستگاه ها در قبال عشایر وظیفه دارند، تاکید کرد: پیگیری مصوبه های سفر رییس جمهور در خصوص عشایر در کاهش مشکلات این قشر تاثیرگذار خواهد بود و نشان از اهمیت جایگاه عشایر در نگاه ایشان دارد.

 

وی در مورد مصوبه های جلسه امروز هم توضیح داد: تخصیص آب شرب به قیمت آب روستایی به جای نرخ شهری، جدیت در اجرای آیین نامه ساماندهی عشایر توسط دستگاه های ذیربط بر اساس نیازسنجی ها و اولویت های عشایر، اجرای تصویب نامه راهبردی آموزشی - فرهنگی مصوب ۱۳۹۵ برای خدمات رسانی آموزشی و فرهنگی به عشایر، اجرای طرح ارتقای سطح بهره وری بهداشت، درمان و بیمه عشایر، استفاده از ردیف اعتباری وزارت نفت برای آبرسانی سیار، مرمت یا احداث ایل راه های عشایر با همکاری راه و شهرسازی و بنیاد مسکن  از جمله مصوبه های امروز بود.

کد خبر 1141631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha