تحول فرهنگی ریشه انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام کرامتی ریشه انقلاب اسلامی را تحول فرهنگی و فکری مردم برشمرد از عقب ماندگی فرهنگی در طول سال های عمر انقلاب اسلامی انتقاد کرد./

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، حجت الاسلام «محمدتقی کرامتی» در شورای اداری گلپایگان، انقلاب اسلامی را یک پدیده اجتماعی خواند و با یاد آوری اینکه انقلابی با این وسعت نیازمند دلایل مختلف است، گفت: مشی سیاسی امام خمینی (ره) با آیت الله بروجردی متفاوت بود و امام معتقد بود که زمینه امر به معروف و نهی از منکر را باید ایجاد کرد.
امام جمعه گلپايگان با تبیین اینکه رژیم طاغوت منکر بزرگ بود و برای ایجاد انقلاب نیاز به بستر روشنگری و تبیین بود، بیان کرد: امام خمینی(ره) در ابتدا خود و سپس شاگردانش زمینه ساز، تحقق پیش نیاز انقلاب اسلامی را فراهم کردند و به واقع انقلاب امام خمینی(ره)، تحول در فکر و اندیشه و یک انقلاب فرهنگی بود و این کار از سال ۴۲ به صورت نرم آغاز شد.
وی خواستار نگرش دوباره در فرهنگ و اندیشه در دستاوردهای دینی و فرهنگی در سال‌های پس از انقلاب اسلامی و نگرش در حفظ دستاوردها شد و افزود: کشور در مسائل فرهنگی دچار غربت و عقب ماندگی است و تغییر و تحولات فرهنگی مورد نظر انقلاب اسلامی رخ نداده است و اکنون با تغییر نگرش در سطح کلان کشور ، زیبنده کشور نیست که وعده های امام خمینی (ره) عملی نشود.
حجت الاسلام کرامتی در پایان با یاد آوری اینکه فرهنگ اکسیژن و هوای تنفس کشور است، مسئولان ادارات به حرکت و تبیین مسائل فرهنگی فراخواند.

 

مسئولان پای حرف مردم بنشینند

 در ادامه این جلسه  «محمدرضا عسگریان» با تاکید بر پای بندی مسئولان ادارات به شعارها و اهداف دولت سیزدهم، گفت: اگر مسئولی به این سیاست ها اعتقاد ندارد می تواند استعفا دهد و مسئولیت را به دیگری بسپارد زیرا تکریم ارباب رجوع و رعایت شان مردم در اولویت است و بی منت باید انجام داد.
فرماندار گلپايگان، حرکت دولت در روزهای تعطیل ودر مناطق محروم را مبنای فعالیت و تلاش شبانه روزی شهرستان دانست و بیان کرد: مسئولان ادارات در خارج از زمان اداری، در مساجد و در مناسبت های مختلف ، شنوای سخن مردم و پاسخگو به آنها باشند و مردم تنها از مسئول، عمل به وظیفه را می خواهند
وی با بیان اینکه جلساتی که صورت جلسه آن اجرایی نشود، ارزش ندارد، ادامه داد:تغییرات نباید مانع از حرکت و سرعت قطار انقلاب شود و از خدمت به مردم بکاهد و ضعف ادارات، اطلاع رسانی ضعیف به مردم و همکاری مناسب نکردن با اصحاب رسانه است که باید این نقص نیز بر طرف شود.

 

توزیع نهاده های دامی مناسب نیست

در ادامه «نجفعلی علیان» خواستار توزیع صحیح و مناسب خدمات اداری به مردم شد و گفت: نهاده های دامی به صورت مناسب و خوبی در میان مردم توزیع نمی شود، هرچند که آمار برداری از دام ها و تامین نیاز آنها کار سخت و دشواری نیست
رئیس دادگستری شهرستان گلپایگان با اشاره به تعداد بالای تصادفات شهری در گلپایگان از شهرداری خواست به اصلاح راه و کنار گذرها به خصوص در نقاط حادثه خیز بپردازد و بیان کرد: جهاد کشاورزی برای تغییر کاربری زمین های کشاورزی برنامه داشته باشد و پیش از آنکه مصالح وارد زمین کشاورزی شود، بنا به تبصره ماده ۱۰ اقدام و پیشگیری کند.
وی به مشکل آب شرب شهرستان گلپايگان اشاره کرد و خواهان انجام اقدامات لازم برای آن شد و افزود: زمانی نیست که بگوییم نمی شود کاری کرد، آب شور دریا، شیرین می شود، پس می توان مشکل آب شرب شهرستان گلپايگان را برطرف کرد.

 

70 برنامه در دهه فجر

 در ادامه «محمد صادق جباری» با اشاره به شیوع کرونا در دوسال اخیر و تحت تاثیر قرار دادن فعالیت های مذهبی، فرهنگی گفت: فعالیت های دهه فجر منحصر به نهاد خاص نیست و امسال گلپایگان با ۷۰ برنامه در سطح شهرستان، از چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استقبال می کند
مسئول هماهنگی تبلیغات انقلاب اسلامی مراسم خاص روز ۱۲ بهمن، افتتاح نمایشگاه و برگزاری کنگره شهدای شهرستان و روز افتتاحیه ها و راهپیمایی ۲۲ بهمن را از شاخص ترین برنامه های دهه فجر امسال برشمرد.

بسیج به نظارت بر بازار کمک می کند

 در ادامه «سید عباس میرکریمی» رضایتمندی را در نظر سنجی مردمی ونه نظر سنجی و ارزیابی ادارات ذکر کرد وگفت: ارزیابی ها و نظارت بر ادارات به صورت روزانه و نه سالانه انجام شود و بسیج با طرح شهید امانی به کمک تقویت نظارت دستگاه های صمت، جهاد کشاورزی و اتحادیه ها آمده است.

 در ادامه «مهدی سرلک» از مکاتبه مستقیم میان دهیاری ها با ادارات برای تسهیل کار مردم خبر داد و خواستار ارائه رونوشت به بخشداری با هدف نظارت برفعالیت های آنها شد.

 در ادامه فرمانده نیروی انتظامی،گلپايگان از کسب رتبه نخست استان اصفهان در کسب رضایتمندی و تکریم ارباب رجوع خبر داد و مردم را سرمایه اجتماعی کشور خواند/

کد خبر 1141656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha