اختتامیه جشنواره دانش آموزی نهال در رشت برگزار می شود

فرمانی از اختتامیه جشنواره دانش آموزی نهال خبر داد و گفت: از ۱۲ اثر برگزیده نخستین جشنواره شعر دانش آموزی «نهال» در آیین اختتامیه تجلیل به عمل خواهد آمد.

«مرضیه فرمانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از برگزاری آیین اختتامیه نخستین جشنواره شعر دانش آموزی «نهال» در رشت خبر داد و گفت: آیین اختتامیه این مراسم ساعت ۱۰صبح روز (شنبه،۹ بهمن) با تقدیر از برگزیدگان و با حضور مسئولین شهری و جمعی از شاعران در سالن دکتر رحمدل مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا برگزار می شود.



دبیر علمی نخستین جشنواره شعر دانش آموزی نهال افزود: این جشنواره با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری رشت و با مشارکت موسسه فرهنگی یاران رستگار طوبی، آموزش و پرورش ناحیه یک و دو رشت، کمیسیون فرهنگی شورا و بسیج هنرمندان برگزار شد که ویژه‌ دانش‌آموزان دختر کلیه مقاطع ناحیه ۱ و ۲ شهر رشت بود.


 
وی با اشاره به اینکه موضوع و محورهای جشنواره، «آزاد» و بخش ویژه با محورهای «روز رشت» و «بناهای تاریخی شهر من رشت» بود بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانستند آثار خود را در قالب شعر کلاسیک، شعر سپید و نثر ادبی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.



فرمانی در ادامه اظهار کرد: از ۳۰ مدرسه ناحیه ۱ و ۲ رشت در مجموع ۱۲۰ اثر از ۷۰ دانش‌آموز دختر کلیه مقاطع به دبیرخانه ارسال شد.



وی بیشترین آثار را مربوط به دانش‌آموزان مدارس ناحیه ۲ دانست و اضافه کرد: در نهایت پس از دو مرحله داوری ۱۲ اثر به عنوان اثر برگزیده یعنی؛ ۴ نفر رتبه اول، ۴ نفر رتبه دوم و ۴ نفر رتبه سوم انتخاب شدند.



فرمانی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال دانش‌آموزان و سطح آثار و به منظور استعدادیابی و تشویق دانش‌آموزان داوری بدون تفیکیک موضوع و قالب آثار انجام شد.

کد خبر 1141985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha