در دهه فجر سیطره قدرت شرق و غرب شکسته شد

آیت الله شعبانی گفت: در دهه فجر سیطره قدرت شرق و غرب شکسته شد و اتفاق بزرگ خروج از ظلمت به نور اتفاق افتاد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه‌های نماز جمعه امروز (8بهمن)‌ شهر همدان افزود: خط اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی را تامین منافع ملی و استقلال کشور است و هر کشوری منافع ما را تامین کند با آن مذاکره خواهیم کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه روزهای خدا روزهایی است که قدرت خدا در عالم تجلی یافته و به ایام‌الله معروف می‌شوند افزود: در آستانه دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و باید مسأله اهمیت دهه فجر را دائما متذکر شد.

 

وی بیان کرد: در سوره ابراهیم یکی از دستورات خدا به موسی(ع) این بود قوم خود را ازظلمت به نور خارج کند، چراکه یکی از فلسفه های بعثت انبیا خروج از حکومت طاغوتی است.

 

وی با بیان اینکه در زمان حکومت پهلوی استفاده مشروبات الکلی را قانونی و رایج کردند گفت: در جشن هنر شیراز در سال ۱۳۵۶ اتفاقاتی رخ داد که باورکردنی نیست، ۵۰ سال پیش دو پسر با هم در دربار ازدواج کردند.

 

آیت الله شعبانی با اشاره به اینکه این سؤال مطرح است که چگونه این تحول رخ داد و چطور در کشوری که عشرتکده برپا بود یک انقلاب الهی به وقوع پیوست خاطرنشان کرد: ۱۵۰۰ نفر در شهر نو تهران روسپیگری می کردند، صدها عشرتکده و صدها قمارخانه در تهران برپا بود و ۶ هزار کارت بهداشتی برای خانم‌ها صادر شده بود.

 

امام جمعه همدان اضافه کرد: در دهه فجر سیطره قدرت شرق و غرب شکسته شد و اتفاق بزرگ خروج از ظلمت به نور اتفاق افتاد.

 

وی گفت: فارغ از مسائل اقتصادی حکومت طاغوتی مشروعیت ندارد، اگر دست توانای خدا نبود جمعیت ۳۶ میلیونی در مقابل دنیا نمی توانست بایستد، اگر ملتی صبور و شکور باشد ایام الله بیشتری تجربه خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه دستور صریح اسلام است که اگر دو گروه مسلمان با یکدیگر جنگ کردند تذکر داد و اگر قبول نکردند مانع شد خاطرنشان کرد: وظیفه قرآنی ماست که نسبت به این کشتار وحشیانه اعلام انزجار کنیم و حداقل کاری که می‌توانیم کنیم شعار علیه عربستان سعودی است.

 

آیت الله شعبانی در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در بازی دیروز باعث شادی مردم شد و باید  تشکر کنیم از همه دست‌اندرکاران و آرزو کنیم که این شادی‌ها استمرار یابد اظهار کرد: متأسفانه برخی از افراد که خارج کشور هستند هیچ شادی را برای ایران تحمل نمی کنند.

 

کد خبر 1142101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha