افزایش ۲۰۸ درصدی ابتلا به کرونا در خوزستان طی یک هفته

سرمست از افزایش ۲۰۸ درصدی ابتلا به کرونا در خوزستان طی یک هفته گذشته خبر داد و گفت: روند امیکرون در استان خوزستان نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «محمدحسین سرمست» امروز (شنبه ۹ بهمن) در نشست ستاد مقابله با کرونا در استان خوزستان اظهار کرد: روند بیماری کرونا و سویه اُمیکرون در کشور و خوزستان سریع و فزاینده بوده که نگران کننده است.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه تست‌های مثبت و شمار بستری‌های ما در هفته قبل روند افزایشی دارد افزود: قطعا اگر شیوه‌نامه به خوبی رعایت نشود میزان بیماری و بستری‌ها بیشتر شده و به تبع میزان مرگ و میر صعودی خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه اکنون در شرایطی هستیم که هر شخص باید دستورات بهداشتی را برای سلامتی خود رعایت کند ادامه داد: هنوز فرصت لازم برای واکسن زدن وجود دارد زیرا خانواده‌ها زیاد درگیر بیماری نشده‌اند.

 

سرمست اضافه کرد: در هفته منتهی به هشتم بهمن ماه موارد بیماری ۲۰۸ درصد افزایشی بوده همچنین موارد بستری ۲۰۴ درصد افزایش یافته و موارد مرگ تغییری نداشته است.

 

وی با بیان اینکه تمامی مراکز بهداشتی و درمانی استان آمادگی لازم برای ورود به پیک بیماری را دارند تصریح کرد: توسعه تخت‌های بیمارستانی مدنظر بوده، همچنین بیمارستان رازی در حال تکمیل ظرفیت است.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه تمام بیمارستان‌ها از نظر ظرفیت پرسنل، تخت و تجهیزات و دارو آمادگی لازم را دارند ابراز کرد: همچنین از تجارب گذشته استفاده می‌کنیم تا آسیب کمتری به مردم استان وارد شود.

 

وی یاد آور شد: در حال حاضر ۱۰ شهر خوزستان اعم از اهواز، کارون، هویزه، شوش، دزفول، مسجدسلیمان، رامهرمز، امیدیه، آغاجری و بهبهان در وضعیت زرد و مابقی شهرستان‌ها آبی کرونایی هستند.

 

کد خبر 1142393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha