افزایش صد درصدی موارد سرپایی کرونا

علی اصغر خیرخواه گفت: موارد سرپایی بیماران کرونایی در چند روز اخیر افزایش صد در صدی پیدا کرده که اگر این موارد را با آمار قبل مقایسه کنیم زنگ خطر بسیار جدی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۱۱ بهمن ماه «علی اصغر خیرخواه» در جلسه شورای مدیران دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ضمن تبریک ایام دهه مبارک فجر، گفت: متاسفانه شاهد هستیم که سوش جدید کرونا در حال ایجاد موج جدید بیماری در کشور است که بایستی کارشناسان در کنار رعایت دستورالعمل های بهداشتی نظارت جدی بر این دستورالعمل ها در جامعه داشته باشند.
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: متاسفانه سهل انگاری هایی را شاهد هستیم که برای حوزه سلامت نگران کننده است.
 
وی با بیان این مطلب که رنگ بندی شهر ها تغییر فاحشی داشته است و این برای حوزه ما یک زنگ هشدار است که باید مجددا آمادگی مان را بیشتر کنیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تکمیل واکسیناسیون امری ضروری است که همکاران با جدیت دنبال این موضوع هستند.
 
خیرخواه تزریق دوز سوم واکسن را جائز اهمیت برشمرد و افزود: باید تزریق دوز سوم را از نیروهای بهداشت و درمان آغاز کنیم. 
 
 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه سهل انگاری در دریافت دوز سوم واکسن یک اشتباه بزرگ است که سلامت مردم را به مخاطره می اندازد، تصریح کرد: در روزهای اخیر موارد سرپایی در استان کرمان افزایش داشته است که به تبع آن در جنوب کرمان نیز متاسفانه موارد سرپایی افزایش داشته است.
 
 وی عنوان کرد: پیش بینی می شود تا ۲، سه هفته آینده شاهد آمار بستری ها و خدایی ناکرده مرگ و میر ها باشیم.
 
خیرخواه با اشاره به فعال شدن، تیم های نظارتی در شهرستان و پیگری موضوع با حساسیت بیشتری خاطرنشان کرد: موارد سرپایی ما در چند روز اخیر چیزی بیش از صد در صد افزایش پیدا کرده است و اگر موارد سرپایی را نسبت به روزها و هفته های قبل مقایسه کنیم زنگ خطر بسیار جدی است.
 
 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار کرد: موارد مثبت در شهرستانهای منطقه افزایش پیدا کرده و در حال حاضر قریب 50 درصد از نمونه ها مثبت است که این یک هشدار جدی است تا سهل انگاری ها موجب ورود ما به پیک بعدی نشود.
 
خیرخواه با اشاره به شکل گرفتن دوباره مهمانی ها و مسافرت ها به عنوان تسریع کننده شیوع کرونا در جامعه، اضافه کرد: در هفته های اخیر مکانهای زیارتی و تفریحی شلوغ و پر ازدحام شده و خیلی افراد بدون رعایت پروتکل ها در مکانهای عمومی حاضر می شوند که این یک هشدار بزرگ است.
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت عنوان کرد: اگر مردم نکات بهداشتی را رعایت نکنند در تعطیلات سال نو دچار مخاطره جدی می شویم و تهدید بالقوه جدی سلامت در انتظار همه مردم است.
 
 
وی ضمن تأکید بر تکمیل واکسیناسیون برای کاهش آمار مرگ و میر ناشی از کرونا، افزود: سوش جدید بسیار مسری و تهدید کننده است، همکاران ما به ویژه در مراکز درمانی بسیار خوب و جانانه کار کردند و رشادت های بزرگی اتفاق افتاد.
 
خیرخواه در خاتمه گفت: در همین تابستان اخیر روزانه 700 بیمار کرونایی در بخش بیمارستان های جنوب کرمان بستری شدند اما اگر مجددا وارد این پیک شویم، دوباره کادر درمان درگیر زحمات سنگینی خواهند شد.
کد خبر 1143228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha