تشریح برنامه های فرهنگی دهه فجر در پاتاوه

حجت الاسلام سیادت با اشاره به برنامه های ستاد و تبیین دستورالعمل اجرایی، گفت: برنامه های پیش بینی شده برای دهه فجر باید در ابعاد محتوایی و اجرایی برنامه ریزی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سید رحمت الله سیادت» امروز (11 بهمن) در دومین نشست هماهنگی برنامه های دهه فجر، ضمن تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و میلاد امام محمد باقر علیه السلام با تاکید بر برنامه ریزی هرچه بهتر برای برگزاری برنامه های دهه فجر و میلاد امام پنجم شیعیان، گفت: با توجه به شرایط موجود و فشارهای سیاسی و اقتصادی که غرب بر علیه ایران به راه انداخته، چگونگی برگزاری آئین های گرامی داشت دهه فجر از اهمیت ویژه ای برخوردار است و انتشار اخبار این دهه و نمایش اقتدار ایران و ایرانی باید با نمود کامل و بالایی مدنظر قرار گیرد.

امام جمعه پاتاوه با اشاره به اینکه چندین کشور همجوار جزء و متعلق به ایران بودند که در حال حاضر مستقل شده اند و یا زیر نظر مسکو هستند، یادآور شد: اینها همانند افغانستان روزی جزو ایران ما بودند و تنها زمانی که یک وجب از خاک میهن عزیزمان را تحویل دشمن ندادیم در زمان جمهوری اسلامی بود.

وی با بیان اینکه هشت سال جنگیدیم و با همه استکبار مقابله کردیم، اما از ارزش های مادی و معنوی خود کوتاه نیامدیم، افزود: دشمن از ابتدای انقلاب تاکنون ما را در محاصره و تحریم قرار داده، هر چند تحریم ها یک نعمت برای ایران اسلامی بود و به واسطه این تحریم ها در منطقه حرف اول را جمهوری اسلامی می زند.

 حجت الاسلام سیادت، به شکست آمریکا در اعمال حداکثری تحریم علیه ملت ایران به گفته وزارت خارجه این کشور اشاره کرد و افزود: به اعتراف وزارت خارجه آمریکا ما در بحث تحریم حداکثری علیه جمهوری اسلامی شکست خوردیم و تحریم های ایالات متحده کارساز نبوده و باعث انزجار و انزوای ما (آمریکا) در مجامع بین المللی شده است.

امام جمعه پاتاوه با بیان اینکه شعارهای ما از انقلاب گرفته شده، یادآور شد: وقتی امام (ره) بعد از سال ها که در تبعید بودند و در دوازده بهمن 57 به میهن عزیزمان بازگشتند، مردم این شعار را سر می دادند «دیو چو بیرون رود، فرشته درآید» و اینها همه تفسیر قرآن است. یعنی «جاء الحق و زهق الباطل»، حق آمد و باطل از بین رفت.

وی همچنین با تبریک میلاد امام محمد باقر (ع)، خاطرنشان کرد: برای میلاد این امام همام در مصلی جشن برگزار خواهیم کرد و در روستاها در شان و منزلت اهل بیت علیهم السلام جشن میلاد این امام بزرگوار و جشن های باشکوه فجر برگزار شود.

 

حجت الاسلام سیادت با اشاره به برنامه های ستاد و تبیین دستورالعمل اجرایی، اظهار کرد: برنامه های پیش بینی شده باید در ابعاد محتوایی و اجرایی برنامه ریزی شود، در همین راستا از مسئولین و اعضای ستاد درخواست می شود تا نسبت به تدوین برنامه های پیش بینی شده در راستای شناساندن ظرفیت های انقلاب به نسل جوان و ایجاد روحیه شاد و با نشاط در اقشار مختلف تلاش کنند.

امام جمعه پاتاوه تاکید کرد: این ایام، باید عملکرد جهادی و با نشاط باشد تا مردم را همواره در همه صحنه ها پرشور و پرتوان نگه داریم و این انقلاب را که به دست مردم به پیروزی رسیده، با کمک خود مردم حفظ کنیم.

وی از فرماندهان پایگاه های بسیج و دهیاران دعوت کرد با تشکیل پرونده به عضویت افتخاری ستاد نماز جمعه درآیند.

گفتنی است، پس از اظهار نظر اعضای ستاد و جمع بندی رئیس جلسه، چندین مصوبه جهت برنامه ریزی برای برگزاری هرچه باشکوهتر این ایام در شهر و مناطق مختلف پاتاوه مشخص و تصمیمات زیر اتخاذ شد:

1-با حضور مردم و مسئولین ساعت 15/9 صبح روز دوازده بهمن، «زنگ انقلاب» در مدرسه شهید باهنر شهرپ اتاوه نواخته می شود.

2- کلیه ادارات نسبت به تزئین سر درب اداره با پرچم جمهوری اسلامی، بنر و مطالب نوشته شده در ارتباط با دهه مبارک فجر اقدام لازم را معمول دارند.

3- با حضور اقشار مختلف مردم، بسیج و نیروهای مسلح بخش رژه خودرویی از ساعت 30/9 صبح روز دوازده بهمن همزمان با لحظه ورود تاریخی حضرت امام (ره) به میهن از محل بخشداری پاتاوه تا محل گلزار مطهر شهدای والامقام و گمنام شهرد ر پارک ولایت تجمع و جشن  و سرور و سخنرانی برگزار شود.

4-با همکاری فرماندهان پایگاه ها و دهیاران روستاهای پرجمعیت و با ظرفیت بالا نیز با برگزاری جلسات مشابه در بخش برنامه های تدوینی و جشن های انقلاب را برگزار کنند.

5- ادارات و سازمان ها همانند بسیج سازندگی بخش، جهادگران، طلایه داران ظهور و ارگان های خدمات رسان اجتماعی و فرهنگی مستقر در سطح شهر افتتاح ها و رونمایی و بهره برداری از پروژه ها و خدمات اجتماعی و فرهنگی در سطح شهر و بخش، اهداء هدایا و جهیزیه های اهدایی به  عروس و دامادها و غیره ... را در روز 22 بهمن انجام دهند.

کد خبر 1143270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha