مستقل بودن فیلم تنها در تامین مالی معنا پیدا نمی کند

کارگردان فیلم بیرو گفت: کشور ما قهرمان های ورزشی فراوانی دارد که معرفی آن ها در قالب سینما می تواند نوجوان ها را به سوی ورزش حرفه ای ترغیب کند


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست رسانه ای فیلم بیرو بعد از ظهر امروز پس از نمایش فیلم در چهلمین جشنواره فیلم فجر، در برج میلاد تهران برگزار شد.


در ابتدای این نشست مجید برزگر تهیه کننده فیلم با اشاره به محدودیت های کرونایی در برپایی نشست خبری، از عوامل فیلم که امکان حضور روی سن را نیافتند عذرخواهی کرد.


در ادامه علی عباس میرزایی کارگردان بیرو در پاسخ به پرسش پدرام کریمی مجری نشست درباره سینمای مستقل گفت: من سینمای مستقل را صرفا در سطح تامین مالی تعریف نمی کنم. از نظر من مستقل بودن باید در نگاه کارگردان و نوع فیلم نمود پیدا کند که بر این اساس من بیرو را فیلمی مستقل می دانم.


حسین بیرانوند بازیگر نوجوان فیلم که نقش علیرضا بیرانوند را در فیلم دارد در ادامه درباره حضور در این پروژه گفت: من با علیرضا بیرانوند نسبت خانوادگی مستقیم ندارم اما او همواره الگوی من بود. بازی در این فیلم موجب شد به آرزویم که دیدار از نزدیک با بیرانوند بود برسم.


فیلمبرداری فیلم و حضور مداوم دوربین در میانه میدان موضوعی بود که عباس میرزایی و مجید یزدانی فیلمبردار پروژه از آن سخن گفتند. عباس میرزایی از اهمیت قرارگیری دوربین در وسط زمین برخلاف تصویربرداری معمول مسابقات فوتبال گفت و یزدانی هم به پلان هایی اشاره کرد که فیلمبردار باید توپ را در میان بازی دنبال می کرد.

کارگردان بیرو همچنین درباره انتخاب سوژه زندگی علیرضا بیرانوند گفت: فیلم در واقع روایت من از تلاش های بیرانوند برای موفقیت است. کشور ما قهرمان های ورزشی فراوانی دارد که معرفی آن ها در قالب سینما می تواند نوجوان ها را به سوی ورزش حرفه ای ترغیب کند.


گفتنی است سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان امروز به تماشای بیرو در برج میلاد نشست و با استقبال از فیلم، حمایت وزارت متبوعش را از اکران این فیلم در مناطق مختلف کشور اعلام کرد.

میلاد اسدی نژاد

 

کد خبر 1143311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha