یادواره شهدای قرآن و عترت در کردستان برگزار می‌شود

رئیس گروه قرآن و عترت فرهنگ و ارشاداسلامی کردستان گفت: به مناسبت هفته قرآن و عترت، یادواره شهدای قرآن و عترت در کردستان برگزار می‌شود.

کامل گلباغی رئیس گروه قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: هفته قرآن و عترت کردستان با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت متبوع و با همکاری اعضای شورای توسعه فرهنگ قرآنی کردستان از ۱۰الی۱۶ اسفندسال جاری برگزار خواهد شد.

 

 

وی به برنامه‌ها و فعالیت‌های هفته قرآن و عترت در کردستان پرداخت و افزود: برگزاری همایش، نشست‌هاو کارگاه‌های آموزشی با محوریت قرآن کریم با حضور اساتید حوزه و دانشگاه، برگزاری محافل و کرسی تلاوت‌های مجلسی، برگزاری نمایشگاه آثار و محصولات فرهنگی، هنری  مرتبط با قرآن وعترت و اکران فیلم‌های قرآنی و دینی در سینماها، مدارس و مراکز عمومی از جمله برنامه‌های این هفته است.

 

 

وی اجرای نمایش‌های خیابانی با موضوعات قرآنی، برگزاری مسابقات حفظ و قرائت، تفسیر و تدبر، تواشیع و سرود، آواها و نغمه‌های قرآنی بین خواهران و برادران، برگزاری آیین تجلیل از قاریان،حافظان، خادمان اساتید و هنرمندان قرآنی استان از دیگر برنامه‌های استان در هفته قرآن و عترت خواهد بود.

 

 


گلباغی به برگزاری یادواره شهدای قرآن و عترت، جشنواره‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای فیلم نامه نویسی، صنایع دستی خوشنویس، نقاشی، فیلم کوتاه و مستند، موشن گرافی و گرافیک و غیره پرداخت و گفت: این برنامه‌ها نیز به مناسبت هفته قرآن و عترت، اسفندماه در تهران اجرا می‌شوند.

 

 


وی اولویت‌های موضوعی برنامه‌های هفته قرآن و عترت استان را شامل خانواده وسبک زندگی اسلامی ایرانی،عفاف و حجاب،نماز و نیایش و مکتب شهید سلیمانی دانست و گفت: هنرمندان و علاقه مندان در رشته هنرهای تجسمی و نمایشگاهی می‌توانند آثار خود را حداکثر تا تاریخ ۲۶ بهمن ماه در مرکز استان به مجتمع فرهنگی و هنری فجر  سنندج، واحدقرآن و در شهرستان‌های تابعه به ادارات فرهنگ و ارشاداسلامی ارسال کنند.

 

 

گلباغی تصریح کرد: برترین‌های رشته‌های مختلف در آیین پایانی هفته در تاریخ ۱۶ اسفندماه تجلیل خواهد شد.

 


وی اهداف برنامه‌های این هفته را تقویت گفتمان هویت اسلامی ایرانی در سطوح مختلف جامعه، شناسایی و معرفی استعدادها و دستاوردهای قرآنی استان، توانمندسازی وشبکه سازی فعالان قرآن و عترت استان، هم‌افزایی و ایجاد ارتباط و تعامل هدفمند بین نهادها و دستگاه‌های قرآنی و فرهنگی استان دانست.

کد خبر 1143370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha