۶۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد مشهد ساخته می شود

سلم آبادی با بیان اینکه در حال حاضر ۳هزار و ۲۳۹ واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش در خراسان رضوی درحال ساخت است؛ گفت: از این تعداد ۶۰۰ واحد مسکونی در حاشیه شهر مشهد ساخته می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «رضا سلم آبادی» امروز چهارشنبه (۱۳ بهمن) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه منابع درآمد کمیته امداد از اعتبارات دولتی و مشارکت‌های مردمی است؛ افزود: در خراسان رضوی ۲۱۲ هزار خانواده تحت حمایت و ۱۷۷ هزار معیشت بگیر هستند که ۸۴ هزار خانواده شهری و ۹۵ هزار خانواده روستایی هستند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی بیان کرد: ۳۵ هزار و ۹۰۰ فرزند نیازمند داریم که ۱۱۵ هزار حامی بعضی از آن ها را تحت حمایت قراردادند. از این تعداد ۱۱ هزار و ۷۶۲ کودک یتیم و ۲۴ هزار فرزند محسنین هستند.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳هزار و ۲۳۹ واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش در خراسان رضوی درحال ساخت است که ۴۶۱ واحد تحویل داده شده و ۲۷۸ واحد نیز تا پایان سال به سرانجام می‌رسد؛ گفت: در حاشیه مشهد ۶۰۰ واحد مسکونی، در رشتخوار ۲۰۰ واحد مسکونی و در سبزوار ۱۰۰ واحد مسکونی ساخته می‌شود.

 

بسلم آبادی افزود: ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی در حاشیه شهر مشهد، به ازای هر واحد ۴۵ میلیون تومان توسط بنیاد علوی، ۳۵ میلیون تومان کمک کمیته امداد و ۱۰۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه توسط بنیاد مسکن صورت می گیرد.

 

وی تصریح کرد: در زمینه ایجاد اشتغال و توانمندسازی خانواده ها از ۳ منبع ایجاد درآمد می شود؛ بند ب تبصره ۱۶ بوده بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات بانکی ابلاغ شده و فقط ۲۶ درصد آن باقی مانده، همچنین ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات روستایی و ۵۸ میلیارد تومان نیز از هم افزایی ابلاغ شده که جمعا ۷۰۳ میلیارد تومان جمع آوری شده و تاکنون ۶۹۰ تومان وصول شده است.

 

وی با بیان اینکه در ۱۰ ماهه ابتدای امسال از ۴۵۰ صندوق صدقات در منازل مشترکین و ۱۹ هزار و ۷۰۰ صندوق معابر، ۲۵ میلیارد تومان جمع آوری شده است؛ افزود: همچنین در خصوص جمع آوری زکات ۱۱۷ میلیارد تومان نیز از شهرها و روستاهای استان زکات جمع اوری شده که توسط خود مردم و خیران، صرف تامین جهیزیه، کمک معیشت و درمان خانواده های نیازمند شد.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی بیان کرد: در بحث درمان مددجویان کمیته امداد ۴ هزار و ۳۲۰ بیمار صعب العلاج و ۲۳۰۰ بیمار زمین گیر در استان هستند که در این خصوص نیازمند حمایت مردم با توجه به هزینه های بالای درمان هستیم.

 

وی با بیان اینکه ۴۷ درصد مددجویان مشهد حاشیه نشین هستند و به همین منظور ۵۰ درصد اعتبارات کمیته امداد استان در حاشیه مصرف می شود؛ در خصوص سامانه امداد هوشمند و کارآمد کمیته امداد گفت: این سامانه به گونه ای طراحی شده است که تمام اطلاعات مددجو ثبت می شود و به ۲۷ سامانه از جمله ثبت احوال، بهزیستی، تامین اجتماعی، ثبت املاک، نیما، پلاک فعال پلیس و ... وصل خواهد شد البته هنوز این سامانه راه اندازی نشده است اما با راه اندازی این سامانه تعداد زیادی از افراد تحت پوشش از پوشش خارج خواهند افراد دیگری وارد خواهند شد.


سلم آبادی در خصوص وام خوداشغالی گفت: این وام که در حال حاضر ۱۰۰ میلیون تومان می باشد به فرد ببکار، نیازمند و دارای مدرکی در خصوص همان فعالیتی که میخواهد مددجو انجام دهد پرداخت می شود، البته برخی در خصوص گرفتن وام به دلیل اینکه باید ضامن بانکی داشته باشد دچار مشکل هستند که چون منبع را کمیته امداد نمی دهد پیرو قوانین بانکی است اما در مواردی خاص که صندوقی که به همین منظور ایجاد شده ضامن فرد گیرنده وام می شود.

 

 

کد خبر 1144258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha