شناسایی ۲۱۵ قلم کالای مغایر با استاندارد در بازارهای لرستان

قنبریان با اشاره به شناسایی ۲۱۵ قلم کالای مغایر با استاندارد در بازارهای استان، گفت: مردم در هنگام خرید کالا حتما به نشان استاندارد توجه کنند.

« مرضیه قنبریان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: طرح نظارت بر بازار به صورت مستمر در لرستان برگزار میشود.

 

وی افزود: در راستای نظارت بر عرضه و توزیع کالاهای مشمول استاندارد اجباری در بازار استان، از ابتدای سال جاری تاکنون 215 قلم کالای مغایر با استاندارد شناسایی شده است.

 

مدیرکل استاندارد لرستان خاطرنشان کرد: مغایرت ها مربوط به نداشتن نشان استاندارد، جعل نشان استاندارد و یا نداشتن کد ده رقمی می باشد که گزارش اقلام مغایر مشاهده شده در بازار استان لرستان، به طور مستمر به استان های محل تولید جهت اقدام، اعلام می شود.

 

وی بیان کرد: بر اساس این گزارش، شهروندان می توانند برای اطلاع از مشخصات کالا و هم چنین اعتبار پروانه استاندارد آن، کد ده رقمی ذیل نشان استاندارد (درج شده بر روی بسته بندی کالاها)، را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال نمایند.

 

مدیرکل استاندارد لرستان اظهار کرد: انتظار می رود مردم در هنگام خرید کالا به نشان استاندارد درج شده روی کالا توجه و از خرید کالای فاقد این نشان خود داری کنند.

کد خبر 1144392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha