با احیای زیست عفیفانه  دیگر جایی برای شبیخون فرهنگی نمی ماند

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: اگر فرهنگ و ظرفیت زیست عفیفانه احیا شود دیگر جایی برای شبیخون فرهنگی نمی ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «سید مجید امامی» در نشست مشترک فعالان حوزه مد و لباس و عفاف و حجاب استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: افتخار فرهنگ و تمدن ما زیست عفیفانه در قالب تنوع در لباس ها، آرایش ها،  پوشش های اجتماعی و مجلسی است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تصریح کرد: متاسفانه به دلایل مختلف از جمله به خاطر شهری شدن، توسعه افسار گسیخته  ، مهاجرت ها و شکسته شدن  چتر حمایت های فرهنگ خانواده و محله، دچار نوعی رها شدگی فرهنگی شده ایم که در نسل جدید نسبت به قدیم در حوزه پوشش، بعضی جاها کم و بعضی جاها دیده نمی شود.

 

 امامی ادامه داد: وقتی  از نظام 14 حلقه ای پوشاک صحبت می کنیم از پژوهش شروع می شود تا عرضه، چیدمان و مصرف؛ به این معنا است که همه اینها را ساحت فرهنگ می دانیم.

 

وی افزود: معتقد هستیم اگر سیاه دوزی و سوزن دوزی در استان حفظ، ملی و جهانی می شود وضع پوشش دختران 14 ساله شهری ما بهتر از این بود.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور  یادآور شد: فعالان عفاف و حجاب اگر می خواهند موفق باشند باید از رویکردهایی که در نظام انتخاب مردم است، استفاده کنند.

 

 امامی گفت: وقتی از مانتو صحبت می کنیم،  اگر گزینه های خودی می بود گزینه غیر خودی ما را سر کار نمی گذاشت.

 

وی افزود:  ما وظایف سلبی داریم  اما  وقتی در ارتقای زیست عفیفانه موفق هستیم که با وظایف ایجابی همراه شویم.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: اگر فرهنگ و ظرفیت زیست عفیفانه احیا شود دیگر جایی برای شبیخون فرهنگی نمی ماند.

 

امامی گفت:  در دفاع مقدس فرهنگی، اگر دچار بهم ریختگی میدان هستیم بخش عمده بر می گردد به آن که به فرهنگ و ظرفیت مردم توجه نشده است.

کد خبر 1144521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha