استمرار جشنواره های هنری به ارتقا سطح هنر کمک می کند/ هنر معاصر مختصات خاص خود را دارد

بخش استانی چهاردهمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی فجر و نمایشگاه آثار هنرمندان استان با عنوان « تجسم هنر » در موزه هنرهای معاصر نمایشگاه با نمایش حدود ۵۰ اثر از ۱۰ هنرمند استان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدرضاعلیزاده، عصر جمعه(۱۵ بهمن) در آیین افتتاح بخش استانی چهاردهمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی فجر و نمایشگاه آثار هنرمندان استان با عنوان « تجسم هنر » در موزه هنرهای معاصر گفت: این نمایشگاه شامل حدود ۵۰ اثر از ۱۰ هنرمند استان است.

 

 



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از برپایی این نمایشگاه تا ۳۰ بهمن ماه جاری خبر داد و افزود: اختتامیه همراه با تقدیر از بخش های فعال و هنرمندان برتر خواهد بود.

 

 




وی ساعت کار بازدید از نمایشگاه را همزمان با ساعات کاری موزه در دو نوبت صبح و عصر اعلام و بیان کرد: آثار متنوعی شامل حجم، نقاشی خط، نقاشی، عکاسی و... است.

 

 



علیزاده در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: برنامه های فرهنگی هنری را عید تا عید(ولادت حضرت زهرا تا ولادت حضرت علی) تعریف کردیم  که فعالیت ها مختلفی از جمله جشنواره ملی شعر رضوی، جشنواره محصولات و کالاهای فرهنگی، هفته فیلم و عکس رفسنجان و اکنون اولین برنامه از بخش های اصلی جشنواره تجسمی فجر را شاهد هستیم‌.

 

 



 

وی همچنین از آغاز نمایش فیلم های جشنواره فجر از امشب تا ۲۲ بهمن خبر داد و گفت: تا میلاد امام علی علیه السلام پیوسته برنامه داریم که امیدواریم مردم و هنرمندان از آن بهره مند شوند.

 

 


علیزاده موزه هنرهای معاصر کرمان را مرکز ثقل فعالیت های تجسمی خواند و ادامه داد: جشنواره هنرهای تجسمی فجر برای اولین سال در کرمان برگزار می شوند و فرآیند انتخاب آثار در چهارچوب آیین نامه بوده است.
 

 

 

 


وی در پایان خاطرنشان کرد: استمرار این جشنواره ها به ارتقا سطح هنر کمک می کند.
 

 



سلاجقه، رییس دانشکده هنر دانشگاه شهید باهنر و رییس انجمن هنرهای تجسمی استان هم توضیح داد: امسال در راستای چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی، بخش های استانی مجزا شد.

 

 



وی با بیان اینکه رویکرد اصلی این بود هنرمندان تجربیات خود در دوران کرونا را به نمایش بگذارند؛ تصریح کرد: وجه غالب هنرهای معاصر؛ وجه زبانی و بیانی است که باید موثرترین دیدگاه ها را بشناسیم  تا دچار سردرگمی و کارهای دست مالی شده مبتذل معاصر نشویم.
 

 



وی ادامه داد: هر کاری که پایین ترین درک و شناخت فلسفی و کمتر شناخت تکنیکی مهارتی هم پشت آن نیست باعث شده بعضی دچار سوءتفاهم شوند که اینها کارهای معاصر هستند در حالیکه کار معاصر مختصات خود را دارد.



 

سلاجقه گقت: توقع داشتیم بنگاه های اقتصادی کمک کنند اما این رویداد را مورد التفات قرار ندادند.

کد خبر 1144767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha