برپایی نمایشگاه صنایع دستی و بازدید رایگان از خانه موزه استاد شهریار در دهه فجر

«الناز زمانی»از برپایی نمایشگاه سفال و سرامیک همزمان با ایام مبارک دهه فجر در خانه موزه استاد شهریار خبر داد و گفت: این نمایشگاه با هدف شناساندن صنایع دستی شهر تبریز برپا شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان،  همزمان با آغار دهه فجر خانه موزه استاد شهریار  در شهر تبریز برنامه های اختصاصی برای این ایام مبارک اختصاص داده است از جمله این برنامه ها بازدید رایگان از این خانه موزه به مدت ده روز و برپایی نمایشگاه صنایع دستی  در این موزه است.

 

 

«الناز زمانی»، مسئول خانه موزه استاد شهریار درباره  برنامه های اختصاصی این خانه موزه در دهه مبارک فجر به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان توضیح داد:  همزمان با  دهه مبارک فجر موزه های شهرداری کلانشهر تبریز برای نکوداشت ایام الله دهه فجر و رفاه حال بازدیدکنندگان به مدت ۱۰ روز به صورت رایگان پذیرای میهمانان و بازدیدکنندگان است و  بازدید از خانه موزه استاد شهریارنیز در این ایام رایگان خواهد بود. در ایام  همه گیری ویروس کرونا با اینکه تعداد بازدیدکنندگان  از موزه ها بسیار پایین آمده است اما خانه موزه استاد شهریار با توجه به شخصیت والا و برجسته استاد در سطح بین الملل تقریبا روزانه پذیرای میهمان خارجی از کشورهای آذربایجان و ترکیه  است.

 

مسئول خانه موزه استاد شهریار درباره برپایی نمایشگاه صنایع دستی در این خانه همزمان با دهه مبارک فجر گفت:   همزمان با ایام الله دهه فجر خانه موزه استاد شهریار برای شناساندن صنایع دستی تبریز اقدام به  برپایی نمایشگاه صنایع دستی با موضوع سفال و سرامیک کرده است؛در این نمایشگاه که در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی برگزار شده  آثار هنری زیبایی همانند شمعدان های پروانه، پرنده و حوضی، جا عودی انار، قندان ها و زیر لیوانی های فیروزه و پرنده های وان یکاد، شکلات خوری رومیزی،گلدان و بشقاب های سفالی زیبا و طرح های هفت سین برای عید نوروز عرضه شده است.

 

وی افزود: همزمان با برپایی نمایشگاه صنایع دستی  در خانه موزه استاد شهریار  خانم محمدی هنرمند عرصه هنرهای تجسمی به شکل زنده بر روی سفال کار می کنند.

 

خانه موزه استاد شهریار از سال 1371 با عنوان خانه موزه ادبی شهریار کار خود را آغاز کرد و در تاریخ ۲۷ اسفند ۱۳۸۶ با شمارهٔ ثبت ۲۲۷۲۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

کد خبر 1144881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha