وضعیت امیکرون در کرمان/ توصیه به استراحت در منزل و پیش بینی رسیدن به وضعیت پایدار تا نوروز

رشیدی نژاد از افزایش چهار برابری مراجعان سرپایی و مثبت شدن تست ۶۰ درصد آنان و دو برابر شدن تعداد بیماران بستری در استان خبر داد و توصیه کرد: در پی علائم سرماخوردگی افراد حتماً در منزل استراحت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد، شنبه(۱۶ بهمن) در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا از افزایش چهار برابری مراجعان سرپایی و مثبت شدن تست 60 درصد آنان و دو برابر شدن تعداد بیماران بستری در استان خبر داد.

 

 




رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: حدود 600 بیمار در بیمارستان‌های استان بستری است که تست کرونای 40 درصد آنها مثبت است و 61 نفر بیمار هم در بخش مراقبت‌های ویژه و 20 نفر تحت دستگاه تنفس مصنوعی هستند.

 

 




وی اظهار کرد: علائم سرماخوردگی مانند گلودرد، آبریزش بینی، تب و سرفه، اولین تشخیص بر بیماری کرونا و امیکرون است لذا افرادی که این علائم را دارند به دنبال تست باشند.

 

 

 



رییس دانشگاه علوم پزشکی زمان درمان در این مقطع را حدود 5 روز با استراحت در منزل عنوان و بیان کرد: مراکز سرپایی آمادگی توصیه های لازم درمانی را دارند و هدف این است بیماران کمتر راهی بیمارستان و در مراکز منتخب سرپایی و مراکز جامع سلامت ویزیت شوند.
 

 

 



وی با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون گفت: در استان 4 میلیون و 762 هزار و 686 دوز تزریق انجام شده که 2 میلیون و 200 هزار و 484 نوبت اول،  1 میلیون و 951 هزار و 691 نوبت دوم و 610 هزار و 511 نوبت سوم را دریافت کردند.
 

 




رشیدی نژاد با اشاره  به اینکه در مجموع روند واکسیناسیون در نوبت ها کم است و باید شدت یابد و با توجه به کاهش سن تزریق، واکسن تصمیم هایی در سطح استان است؛ افزود: تلاش ما این است با اولویت دادن به سلامت مردم و جلوگیری از موارد ابتلا، مسائل روحی و اجتماعی و... همه مدنظر تصمیم سازان باشد.

 

 

 



وی در بخش دیگری از سخنانش از آمادگی افزایش مراکز و پرسنل علوم پزشکی برای پاسخگویی به مردم خبر داد و  گفت: دوره امیکرون حدس زده می شود بین 3 تا 5 هفته به اوج برسد و بعد کاهش یابد که الان دو هفته از آن گذشته است.
 

 


رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: دوره امیکرون نصف دوره های گذشته است و امیدواریم قبل از عید وضعیت پایداری پیدا کنیم.

 

کد خبر 1144962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha