تامل و تفکر در قرآن کریم، روح انسان را صیقل می دهد

به گفته افشارچی، قرآن کریم، کتاب انسان سازی است که برنامه زندگی سعادتمند بشری در آن آمده و نکات زیادی در این کتاب الهی قابل استفاده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، استاندار زنجان امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان کشوری مسابقات سراسری قرآن اظهار کرد: لازم است تا جوانان به توصیه های رهبر معظم انقلاب که بزرگ ترین مفسر اجتماعی قرآن کریم هستند، توجه ویژه داشته باشند.

 

محسن افشارچی ادامه داد: قرآن کریم کتاب انسان سازی است که برنامه زندگی سعادتمند بشری در آن آمده و نکات زیادی در قرآن قابل استفاده است.

 

به گفته وی، انقلاب اسلامی پرچم وجهه اجتماعی دین را در دست گرفته است وگرنه اکتفا به عبادت ها و کار نداشتن به سیاست در خیلی از جوامع وجود دارد.

 

این مسئول از تلاوت قرآن به مانند دری که ما را به سمت مفاهیم قرآنی رهنمون می کند یاد کرد و گفت: لازم است وارد مرحله دیگری شویم از این راه برای رسیدن به اهداف اصلی که همان تعالی روح است استفاده کنیم.

 

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه فعالیت های قرآنی باید به صورت خاص دیده شود، اظهار داشت: هر چه در خصوص فعالیت های قرآنی سرمایه گذاری کنیم کم است، از این رو فعالان قرآنی نباید ناامید از دستگاه‌های دولتی برگردند

 

در ادامه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان اظهار کرد: ۶۰ موسسه قرآنی و ۱۲۵ خانه قرآن شهری و روستایی در استان زنجان فعالیت می کنند.

 

حجت الاسلام مختار کرمی افزود: درآمد موقوفات قرآنی در استان کمتر از چهار میلیون تومان در سال است و حیف است در زنجان که این همه ظرفیت برای فعالیت های قرآنی وجود دارد، درآمدی از موقوفه ها برای حمایت از این فعالیت ها نداشته باشیم

 

وی یادآور شد: در چهل و چهارمین دوره از مسابقات قرآن در مرحله اول ۶۵۰ نفر از استان زنجان ثبت‌نام کردند که ۱۲۰ نفر از آن‌ها به مرحله استانی و از بین آن‌ها ۶ نفر و یک گروه در بخش آقایان و بانوان به مرحله نهایی راه یافتند.

 

این مسئول ادامه داد: در رشته حفظ کل "علی غلام‌آزاد" موفق به کسب عنوان سوم شد، حمید جهانشاهلو در رشته حفظ ۲۰ جزء به مقام چهارمی رسید، حسین قبادی جایگاه نخست رشته اذان را از آن خود کرد و گروه حبل‌المتین در رشته همسرایی و همخوانی نیز مقام نخست را به دست آورد.

 

کد خبر 1145365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha