سیاست دولت و دستور رئیس جمهور؛ اتمام طرح‌های ناتمام/مستند «سلامِ سفرا» به زودی پخش می‌شود

بیش از ۳ میلیون کارتخوان به فوتی‌ها و بی هویت‌ها تعلق دارد، /مستند «سلامِ سفرا» به زودی پخش می‌شود، اذعان رسانه‌های غربی به شکست فشار حداکثری، سیاست دولت و دستور رئیس جمهور؛ اتمام طرح‌های ناتمام برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، بیش از ۳ میلیون کارتخوان به فوتی‌ها و بی هویت‌ها تعلق دارد، /مستند «سلامِ سفرا» به زودی پخش می‌شود، اذعان رسانه‌های غربی به شکست فشار حداکثری، سیاست دولت و دستور رئیس جمهور؛ اتمام طرح‌های ناتمام از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در یکشنبه ۲۴ بهمن است.

مستند «سلامِ سفرا» به زودی پخش می‌شود

مستند حاشیه‌های دیدار سفرا و رؤسای نمایندگی‌ها و سازمان‌های خارجی مقیم تهران با رییس‌جمهور در چهل و سومین جشن انقلاب، به زودی پخش می‌شود. این مستند، روایتی از حاشیه‌های دیدار سفرا و رؤسای نمایندگی‌ها و سازمان‌های خارجی مقیم تهران با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی است که روز بیست و یکم بهمن ماه به مناسبت چهل و سومین جشن پیروزی انقلاب اسلامی در مرکز همایش‌های بین المللی انجام شده است.

 

در مستند «سلامِ سفرا»، سخنرانی رییس‌جمهور کشورمان در این مراسم و همچنین نظرات سفرای خارجی درباره مردم ایران به نمایش درآمده است.

 

بیش از ۳ میلیون کارتخوان به فوتی‌ها و بی هویت‌ها تعلق دارد

محمد صفائی دلوئی، رئیس کمیته مالیاتی مجلس شورای اسلامی شب گذشته (شنبه 23 بهمن) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه اجرا نشدن قانون یکی از مشکلات موجود در کشور است، گفت: تا به حال نسبت به ترک فعل‌ها در کشور مجازاتی برای افرادی که قانون را اجرا نمی‌کردند، صورت نمی‌گرفت.

 

وی با بیان اینکه قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان قرار بود در سال ۹۸ اجرایی شود، اما این اتفاق نیفتاد، گفت: پس از ۱۵ ماه از این قانون، بانک مرکزی این قانون را اجرا نمی‌کند و در بحث سازمان امور مالیاتی هم قرار بود این قانون از ابتدای خرداد ۱۴۰۰ اجرایی شود، اما آن هم اجرایی نشد

 

رئیس کمیته مالیاتی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس سازمان امور مالیاتی را مکلف به اجرای ماده ۲۳۴ کرد و با صراحت سازمان مالیاتی را مکلف به رجوع به دستگاه قضائی کرد.

 

وی با بیان اینکه طبق گزارش‌های بانک مرکزی، بیش از ۳ میلیون کارتخوان به فوتی‌ها و بی هویت‌ها تعلق داشته و به این ترتیب مورد ابطال قرار گرفته اند، گفت: با این احتساب حدود ۳ میلیون و اندکی ابطال و خروج صورت گرفته و بیش از ۱۰ میلیون باقی مانده اند و طبق آخرین آمار، حدود ۴ میلیون سامانه و درگاه به شبکه متصل هستند.

 

اذعان رسانه‌های غربی به رکورد شکنی صادرات نفت ایران نشانه دیگری از شکست فشار حداکثری

علی بهادری جهرمی با بازتوییت خبر یک رسانه غربی درباره افزایش صادرات ایران، در حساب کاربری خود در توییتر تصریح کرد: اذعان رسانه‌های غربی به رکورد شکنی صادرات نفت ایران طی سه سال اخیر، نشانه دیگری از شکست فشار حداکثری علیه ملت ایران است.

 

سخنگوی دولت افزود: سیاست خارجی نتیجه‌گرا، بدون امید بستن به وین و نیویورک، تحریم را ناکارآمد و خنثی کرده است.

 

بهادری جهرمی تاکید کرد: ملت ایران پیروز این نبرد است.

 

سیاست دولت و دستور رئیس جمهور؛ اتمام طرح‌های ناتمام/مشکل کمبود کالا‌های اساسی نداریم

احمد وحیدی، وزیر کشور شب گذشته (شنبه 23 بهمن) در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما با بیان اینکه سیاست دولت و دستور رئیس جمهور در سفر‌های استانی اتمام طرح‌های ناتمام و نیمه تمام گذشته است، گفت: البته این به معنای حذف کار‌های جدید نیست و اگر طرحی ضرورت دارد، آغاز خواهد شد.

 

وی با اشاره به ۱۵ سفر استانی رئیس جمهور گفت: در سفر رئیس جمهور به خوزستان، مشکل فاضلاب اهواز رفع شد و در بارندگی‌های اخیر کمترین مشکل را در اهواز داشتیم که نشان دهنده مؤثر بودن سفر‌های استانی هیأت دولت است.

 

وزیر کشور با اشاره به اینکه در سفر‌های استانی، مردم، مسئولان را در میان خود می‌بینند و احساس یگانگی بین مردم و مسئولان بسیار ارزشمند است و مردم خواهان و مشتاق این حضور هستند، گفت: دیدن مسائل از نزدیک برای مسئولان بسیار اهمیت دارد و رئیس جمهور، همه حرف‌ها را می‌شنود و این سفر‌ها اطلاعات مناسبی به دولت می‌دهد که در هیچ اطلاعات مکتوبی وجود ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه در این سفر‌ها مسئولان استانی که نمی‌توانند ارتباط دائم و نزدیکی با رئیس جمهور داشته باشند حرف‌های خود را از نزدیک با رئیس جمهور مطرح می‌کنند و دیدگاه آنان منتقل می‌شود، گفت: سفر‌های استانی از نظر تنظیم دیدگاه‌ها و نظر‌ها اهمیت دارد و تصمیم‌ها در سفر‌های استانی، اصولی و از قبل بررسی و جمع بندی شده است. طرح‌های گذشته نیز در این سفر‌ها ارزیابی مجدد می‌شود و با کار کارشناسی، اعتبارات به آن‌ها اختصاص می‌یابد.

 

وزیر کشور با بیان اینکه فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی نصب العین دولت است، ​گفت: مدیریت اجرای طرح‌ها بدون زمان بندی معنا ندارد و بر این اساس سامانه‌هایی در دستگاه‌های اجرایی برای کنترل طرح‌ها یا ایجاد شده یا در حال تشکیل است.

 

وی درباره سامانه صدور مجدد کسب و کار با بیان اینکه وظیفه ایجاد سامانه‌هایی که به بهبود فضای کسب و کار کمک می‌کند بر عهده وزارت اقتصاد است، افزود: در مجلس شورای اسلامی بحثی مطرح شد که به جای مجوز‌های پیشینی، مجوز‌های پسینی بدهیم یعنی؛ هر کس بتواند کسب و کار خود را راه اندازی کند بعد بیاید مجوز بگیرد البته این طرح اگر قانون شود قابل اجراست و اکنون در حال بررسی است.

 

کد خبر 1145627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha