جهاد تبیین از مهمترین وظایف حوزه های علمیه است

حجت الاسلام کاظم لو گفت: جهاد تبیین امروز همین تبیین دستاوردها و کارکردهای انقلاب اسلامی است و این مهم از جمله وظایف حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام «رضا کاظم لو» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: تفاوت انقلاب اسلامی با حکومت های دیگر در چند موضوع است، موضوع نخست محور کار انقلاب اسلامی بوده که ارزش هاست و در دیگر حکومت ها بیشتر حاکمیت مطرح بوده ولی در انقلاب اسلامی ارزش ها مطرح است.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین ادامه داد: این ارزش ها در فرمایشات امام خمینی (ره) و امروز در فرمایشات مقام معظم رهبری و در شعارهای مردم دیده می شود و این رزشی بودن یکی از تفاوت های انقلاب اسلامی است و این تعداد شهید، جانباز و مدافع برای حفظ ارزش ها ایثار کرده اند.

 

وی عنوان کرد: نکته مهم و ویژگی دیگر در بحث انقلاب اسلامی، ولایت فقیه است، در انقلاب اسلامی بنا شد حاکمیت اسلام دست کسی باشد که او بیشترین رابطه را با خداوند متعال  و اهل بیت (ع) داشته باشد بنابراین مردم با اشاره امام (ره) به صحنه آمدند و امام و امروز مقام معظم رهبری را کسی می دانند که بیشترین رابطه را با خداوند متعال دارد و دستوراتش را از دین می گیرد.

 

حجت الاسلام کاظم لو اعلام کرد: سومین ویژگی مردمی بودن است اکثریت مردم به نظام جمهوری اسلامی رأی دادند و امام این مهم را معیار قائل شد و در واقع ارزش ها، ولایت فقیه و حضور مردم در صحنه از ویژگی های انقلاب اسلامی است.

 

وی تأکید کرد: عملکرد و فرمایشات مقام معظم رهبری بر اساس قرآن و روایات است و امروز هم مردم چشم و چراغ شان، رهبری نظام است رهبری هم تکیه گاه شان به مردم است و تمام تلاش دشمن هم جدایی ملت از رهبر است زیرا می داند اگر راهبر این چنینی نباشد مردم به راه های دیگر می روند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین در ادامه با اشاره به نقش حوزه های علمیه در جهاد تبیین اظهار کرد: حوزه های علمیه برآمده از نظام هستندو وظایف ذاتی خود باید بدانند که کارهای نظام را بدون کم و کاستی و بدون اقرار و با واقعیت ابلاغ کنند و تبیین ارزش ها، مبانی و تبیین کارکردها از وظایف حوزه علمیه است.

 

وی خاطر نشان کرد: جهاد تبیین امروز همین تبیین دستاوردها و کارکردهای انقلاب اسلامی است و این مهم از جمله وظایف حوزه های علمیه است و باید ببینم در گذشته چه داشتیم و اگر وحدت خود و صداقت مسئولان را داشته باشیم به کجا می توانیم برسیم و از وظایف مهم حوزه علمیه جهاد تبیین است که مقام معظم رهبری این بحث را مطرح فرمودند.

 

حجت الاسلام کاظم لو یادآور شد: اگر بنا باشد کارهای انجام شده و اتفاقات خوب را بازگو نکنیم، فراموش می کنیم و نسیان بدترین آفت جامعه است بنابراین بیان ارزش ها و کاردهای نظام اسلامی از وظایف ذاتی حوزه های علمیه است.

 

کد خبر 1145672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha