افتتاح و بهره برداری ۱۱۴پروژه برق در دهه فجر/ اصلاح الگوی مصرف برق ضرورت دارد

حسینی کارنامی برلزوم اصلاح الگوی مصرف برق تاکید کرد و گفت:مشترکین می‌توانند با نصب اپلیکشن برق من علاوه بر سهولت در پرداخت قبوض با مشاهده الگوی مصرف خود آن را مدیریت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «سید کاظم حسینی کارنامی» امروز(۱۸بهمن) در نشست خبری ویژه تشریح پروژه های دهه فجر با اشاره به برنامه‌های این شرکت در دهه فجر، از بهره‌برداری ۱۱۴ پروژه با اعتبار ۲۹۸ ميليارد و ۴۶۵ ميليون ريال در سطح امورهای ۱۸ گانه برق شهرستان‌ها خبر داد.

 

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق مازندران همچنین از نصب دستگاه‌های هوایی و احداث شبکه‌های فشار متوسط و ضعیف خبر داد و گفت: برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۹۶ دستگاه پست هوایی نصب و ۲۶ کیلومتر شبکه فشار متوسط و حدود ۵۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف احداث شده است.

 

حسینی کارنامی با بیان اینکه برق‌بهای ۶۵ درصد از مشترکین استان تغییر نمی‌کند گفته که تنها ۴ درصد از مشترکین مصرف بالایی دارند که برق‌بهای خود را با افزایش ۲.۸ درصدی پرداخت می‌کنند.

 

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق مازندران اعلام کرد که مشترکین می‌توانند با نصب اپلیکشن برق من علاوه بر سهولت در پرداخت قبوض با مشاهده الگوی مصرف خود آن را مدیریت کنند.

 

وی تلفات شرکت برق را در سال جاری حدود ۱۲.۳ درصد اعلام و از کاهش آن به ۱۱.۵ درصد خبر داد و یادآور شد: شرکت توزیع برق مازندران از مشترکین ۳۷۰ میلیارد تومان طلب دارد.

 

حسینی کارنامی با بیان اینکه تلفات در حوزه برق به دو بخش فرسودگی شبکه و استفاده غیرمجاز برمی‌گردد، یادآور شد: هدف ما کاهش تلفات و رسیدن به هدف‌گذاری توانیر است، همچنین در مسیر اصلاح بهینه شهری و روستایی براساس فراخور بودجه در حرکت هستیم‌.

 

وی با بیان اینکه سرقت در حوزه برق همیشه وجود دارد و هرگز به صفر نمی‌رسد، تاکید کرد: در این راستا گشت شبانه تلفیقی با همکاری نیروی انتظامی فعال است.

 

سرپرست شرکت توزیع برق مازندران با بیان اینکه در مازندران ۱۷ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف اذعان داشت: سهم ما از انرژی نو و پاک در حوزه برق کم بوده و همگام با کشور حدود ۳ درصد است.

 

وی با بیان اینکه در حوزه مصرف برق تا ۴۰۰ کیلوولت افزایش قیمت نداریم، عنوان کرد: برای مصرف از ۴۰۰ تا ۶۰۰ کیلوولت مازاد ۱.۲ درصدی و برای طیف‌های بالاتر تا مازاد ۲.۵ برابری درصدی برق‌بها خواهیم داشت.

کد خبر 1145781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha