پاسخگویی به سئوالات شرعی باید به طور شفاف و بدون ابهام باشد

حجت الاسلام ظهیری گفت: کسانی که در مسند پاسخگویی به مسائل احکام هستند باید بیشترین اهتمام را بورزند تا سئوالات را به خوبی و با کمترین وقت و با تشخیص درست محور و مرکز سئوالات، به بهترین وجه پاسخگو باشند.

حجت الاسلام عباس ظهیری در حاشیه کارگاه آموزشی طلیعه فقه که به تازگی در کرمان برگزار شد؛ در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان اهمیت پاسخگویی به مسائل شرعی را مورد تأکید قرار داد.

 

 

استاد حوزه علمیه قم ابتدا با بیان اینکه ظرافت ها و ناگفته هایی در مسائل احکام وجود دارد که پاسخگوها باید آن را بدانند؛ اظهار کرد: هیچ توفیقی بالاتر از پاسخگویی مسائل مرتبط با وظایف عبادالله به عنوان غایت القصوی همه ایثارگری ها، نیست.

 

 

وی تصریح کرد: اصل مسئله پاسخگویی به مسائل شرعی با توجه به اینکه سئوالاتی که پرسشگران مطرح می کنند، بدون استثناء برای عمل کردن است؛ نخست حاکی از عِرق دیانت است زیرا کسی که سئوال می پرسد مقید به اجرای مسئله فقهی است و خود این نقطه بسیار مثبتی است.

 

 

این استاد نظریه پرداز علوم انسانی افزود: دوم اینکه پاسخگوها باید آمادگی کامل داشته و بتوانند در راستای همان سئوال، پاسخ متناسب را به طور شفاف و بدون ابهام و هرگونه گم شدن مطلب بدهند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: اهمیت پاسخگویی بسیار قابل توجه و اجرای احکام الهی در واقع غایت القصوی و هدف نهایی نظام اسلامی و همه شهادت ها و ایثارگری ها است و با نظر به اینکه پاسخگویی به مسائل شرعی در راستای اجرای دقیق احکام الهی است اهمیت پاسخگویی را نشان می دهد.

 

 

مسئول پاسخگویی بخش استفتائات دفتر مقام معظم رهبری تأکید کرد: کسانی که در مسند پاسخگویی به مسائل احکام هستند باید بیشترین اهتمام را بورزند تا سئوالات را به خوبی و با کمترین وقت و با تشخیص درست محور و مرکز سئوالات، به بهترین وجه پاسخگو باشند.

 

 

وی با بیان اینکه پاسخگویی به مسائل شرعی طی سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته اما هنوز به حد مطلوبِ مورد انتظار نرسیده، تصریح کرد: کارگاه آموزشی کرمان در جهت تقویت بنیه پاسخگوها است که استقبال خوبی از آن شد.

 

 

گفتنی است، کارگاه آموزشی طلیعه فقه به همت دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان قرار است ماهیانه برگزار شود.

 

 

 

 

 

کد خبر 1145792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha