بومی گزینی در دانشگاه‌ها ظلم بزرگی به فرزندان کردستان است

استاندار کردستان گفت: بومی گزینی در دانشگاهها ظلم بزرگی به فرزندان کردستان است و بنده در حضور ریاست محترم جمهوری موضوع بومی گزینی و آسیب‌های آن را تشریح کردم که امیدواریم در این رابطه بررسی و تجدید نظر شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در جشن گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه کردستان با تبریک ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: بیانیه گام دوم که توسط رهبر معظم انقلاب تبیین و ابلاغ شده است آینده کشور را با نگاه به گذشته ترسیم نموده است.

 

 

وی بیان کرد: لازم است همه نخبگان و اساتید دانشگاهی برای تبیین و تشریح کامل این بیانیه همت گمارند و لازم است از نگاه ویترینی و شعاری نسبت به این بیانیه مهم پرهیز شود.

 

 

زارعی کوشا با بیان اینکه توقع از مجموعه های علمی و فرهنگی و دانشگاه‌ها این است که کار اساسی روی بیانیه گام دوم انفلاب انجام دهند، گفت: این بیانیه یک متن عادی نیست و با بینش عمیق و متعالی رهبر معظم انقلاب نگاشته شده است.

 

 

وی تقلیل انقلاب به مواردی از جمله ایجاد زیر ساخت و کارهای عمرانی در مناطق مختلف را تحلیل سطحی از تاثیر شگرف انقلاب دانست و افزود: انجام کارهای عمرانی و اجرای پروژه‌ها جزو بدیهیات انقلاب اسلامی به شمار می‌رود اما باید برای نسل دوم و سوم ابعاد معنوی و فرهنگی و پیشرفت های انقلاب بیان شود.

 

 

استاندار کردستان گفت: در کنار تبیین دستاوردهای بزرگ انقلاب و ابعاد مختلف  پیشرفت باید نقاط ضعف نیز بیان و برای حل آن چاره‌جویی کرد.

 

 

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های امروز کشور به هیچ وجه قابل قیاس با گذشته نیست، گفت: هر جا در مسیر آرمانی که امام راحل (ره) برایمان ترسیم کرده حرکت کرده ایم موفق و در هر دوره و عرصه ای که از آرمان‌ها فاصله گرفته ایم با عدم‌ توفیق مواجه شده‌ایم.

 

 

استاندار کردستان عنوان کرد: مدیریت اجرایی استان روی ظرفیت دانشگاه و حوزه پژوهش حساب ویژه ای باز کرده است و دانشگاه‌ها را از اضلاع پیشرفت و توسعه کردستان می دانیم و این امر را در عمل ثابت خواهیم کرد.

 

 

زارعی کوشا با انتقاد از اینکه بعد از گذشت سه سال هنوز بیانیه گام دوم انقلاب نهادینه نشده است از اساتید و نخبگان دانشگاهی خواست در این رابطه نشست های تخصصی و کاربردی برگزار کنند.

 

 

وی بومی گزینی در دانشگاه‌ها را ظلم بزرگی به فرزندان کردستان دانست و گفت: در حضور ریاست محترم جمهوری موضوع بومی گزینی و آسیب های آن را تشریح کردم و امیدواریم در این رابطه بررسی و تجدید نظر شود.

 

 

به برکت انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت‌های علمی در سطح کشور بوده‌ایم

 

 

رحمت صادقی رئیس دانشگاه کردستان نیز در این مراسم به برکت انقلاب اسلامی در دو دهه اخیر شاهد پیشرفت‌های علمی و فناوری در سطح کشور بوده‌ایم، اظهار کرد: کسب رتبه اول منطقه و رشد علمی کشور در مقایسه با متوسط جهانی بیانگر شتاب تولید علم در کشورمان است.

 

 

وی افزود: کردستان دارای 40 مرکز دانشگاهی است که 47 هزار دانشجو در آن تحصیل می‌کنند که 1.3 درصد از جمعیت دانشجویی کشور را شامل می‌شود و این رقم به نسبت جمعیت کردستان پائین است.

 

 

صادقی از وجود یک‌هزار و 200 عضو هیات علمی در مراکز آموزش عالی استان خبر داد و اضافه کرد: کردستان تنها یک درصد از اعضای هیات علمی کشور را داراست.

کد خبر 1145955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha