سرانه فضای آموزشی استان یک متر کمتر از میانگین کشوری است

نظری گفت:سرانه فضای آموزشی خراسان رضوی یک متر از میانگین کشوری کمتر است و با افتتاح این پروژه ها به ۴.۳ متر سرانه آموزشی در استان می‌ رسد، متاسفانه این مقدار سرانه آموزشی نیز توزیع عادلانه ندارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از نیشابور، «یعقوبعلی نظری» در مراسم افتتاح ۱۳۳ کلاس درس که در مدرسه مرحوم سپهری راد برگزار شد، گفت: یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر دانش آموز در ۹ هزار و ۵۰۰ واحد آموزشی و حدود ۵۶ هزار کلاس درس در استان خراسان رضوی محصل و دانش آموز داریم.

 

استاندار خراسان رضوی خاطر نشان کرد: سرانه فضای آموزشی استان خراسان رضوی یک متر از میانگین کشوری کمتر است و با افتتاح این پروژه ها به ۴.۳ متر سرانه آموزشی در استان خراسان می‌رسد.

 

وی ادامه داد: متاسفانه این مقدار سرانه آموزشی نیز توزیع عادلانه ندارد و حتی در حاشیه شهر مشهد و برخی مناطق دیگر این میزان به ۲.۲ متر کاهش یافته است.

 

نظری خاطر نشان کرد: عدالت آموزشی را باید در تصمیم گیری ها مدنظر داشته باشیم و ما نیز تلاش می کنیم در ساخت و سازهای استان خراسان رضوی این موارد را مورد توجه قرار گیرد، متاسفانه ۲۰۰ مدرسه کانکسی و ۲۰ مدرسه سنگی در استان خراسان رضوی داریم.

 

گفتنی است به مناسبت دهه مبارک فجر آئین افتتاح متمرکز ۳۴ پروژه آموزشی با ۱۳۳ کلاس درس و با اعتباری بالغ بر 625 میلیارد ریال در استان برگزار شد و آموزشگاه زنده یاد محسن سپهری راد با اعتبار 22 میلیارد ریال در شهرستان نیشابور به بهره برداری رسید.

 

این هنرستان 9 کلاسه با زیربنا یک هزار و 200 مترمربع و محوطه سازی یک هزار و 300 متر مربعی با مشارکت خیرین نیک اندیش و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان به بهره برداری رسیده است.

 

کد خبر 1146200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha