ارتقای اقتصاد فرهنگ و هنر مورد توجه ویژه قرار دارد

ناظمی با اشاره به اهمیت تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر گفت: اولویت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارتقای اقتصاد فرهنگ و هنر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «سیدقاسم ناظمی» امروز در اختتامیه دومین جشنواره کالاهای فرهنگی فیروزه اظهار داشت: 302 اثر از سوی 70 هنرمند به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که نشان از ظرفیت بالای استان در این عرصه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ترغیب فعالان این حوزه برای خلق آثار فرهنگی هنری و تعریف دقیق و فنی حوزه‌های مختلف اقتصاد فرهنگی و هنری، از اولویت‌های وزارت ارشاد بوده و برگزاری همین جشنواره از عوامل اصلی تحقق این امر است.

وی ادامه داد: استفاده از جوانان خلاق استان و تولید کالاهایی با فناوری روز دنیا به همراه ایجاد فضای رقابتی سالم می‌تواند راه را برای ورود دوباره به بازارهای جهانی فراهم کرده و با سرمایه‌های اندک، ارزش افزوده بالا و ارز آوری قابل توجهی داشته باشد.

ناظمی با اشاره به اهمیت تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر گفت: حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر به گواه آثاری که در موزه‌های جهانی هست و  علیرغم اینکه سابقه دیرینه‌ای در کشور ما داشته متاسفانه در برهه‌ای آن طور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: اگرچه در دوران گذشته هنرمندان ما تولید کننده آثار فرهنگی و هنری بی نظیری بودند اما بعدها توجه کمتر به این حوزه موجب شد به سرعت در احاطه محصولات فرهنگی کشورهای دیگر قرار بگیریم که اتفاقی خوشایندی نیست.

وی افزود: برگزاری جشنواره فرهنگی فیروزه که هفتمین دوره آن در سطح کشوری و دومین دوره آن در استان برگزار شد یکی از این اتفاقات مبارک در حوزه تولید کالاهای فرهنگی محسوب می‌شود.

 

کد خبر 1146207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha