تنوع خدمات کمیته امداد در کنار تاکید بر توانمندسازی/ مراجعه قریب به دو هزار نفر به مرکز نیکوکاری برای فرزندآوری

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با تشریح خدمات این نهاد با رویکرد توانمندسازی خانواده ها؛ حمایت مردم و خیرین را از این فعالیت ها خیلی خوب ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ یحیی صادقی، چهارشنبه(۲۰ بهمن) در نشست خبری ایام الله دهه فجر با اشاره به رویکرد کمیته امداد استان در توانمندسازی خانواده ها، ایجاد شغل به ویژه در روستاها را در راستای خالی شدن از سکنه دانست.

 

 



مدیرکل کمیته امداد استان کرمان ۳۰ درصد از سهم اشتغال کشور را مربوط به کمیته امداد دانست و اظهار کرد: هر مددجویی که وارد کمیته امداد می شود جز اینکه بیمار لاعلاج و یا سالمند باشد؛ بقیه الزاماً باید به سمت کار بروند.

 





وی ادامه داد: در استان کرمان از ۳۳ هزار شغل ۱۳ هزار و ۵۰۰ شغل توسط کمیته امداد ایجاد شده و طبق راستی آزمایی انجام شده، بالای ۹۴ درصد شغل های ایجاد شده توسط کمیته امداد اصالت، وجود خارجی و پایداری دارد.

 

 



مدیرکل کمیته امداد استان کرمان خاطرنشان کرد: اما باید توجه داشت که مولدهای فقر متعدد است اما نگاه ما توانمندسازی مددجویان است و بر این اساس هر کس بتواند کار کند فارغ از اینکه حتی تخصص خاصی داشته باشد، او را حمایت می کنیم  که حیاط داشته و مرغ دلشته باشد برای او اشتغال ایجاد می کنیم.

 

 



وی با اشاره به ساخت ۵ هزار مسکن طی سال های اخیر؛ افزود: ساخت بیش از ۷۰۰ واحد مسکونی با همکاری سپاه نیز انجام شده و در دومین سالگرد شهید سلیمانی تواقفنامه ۴۰۰ واحد مسکونی با سپاه نیز برای روستاها و کسانی که زمین دارند انجام شده است.

 




صادقی تصریح کرد: اما مشکل اصلی مسکن در شهرها به ویژه در شهر کرمان است که اولویت طرح اقدام ملی مسکن برای مددجویان است ضمن اینکه  با کمک خیرین نیز ۴۰ واحد مسکونی در شهرک صنعتی ساخته شد.
 

 

 


وی افزود: طی روزهای آینده صدها  واحد مسکونی در جنوب استان افتتاح و کلنگ زنی می شود و صدها جهیزیه نیز کمک می شود.

 

 



مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: یکی از معضلات جامعه طلاق است اما طبق بررسی های متقن و واقعی که بر اساس پرسشنامه در میان تعدادی از ۵۰۰ نوعروس که طی چند سال گذشته به آنان جهیزیه دادیم به این نتیجه رسیدیم کمترین درصد طلاق مربوط به این خانواده ها است.

 




وی توضیح داد: بر این اساس فقر مالی و اقتصادی عامل طلاق نیست بلکه علت عدم تاب آوری است و چون خانواده های تحت حمایت کمیته امداد سختی کشیده هستند مقاومت و تاب آوری آنها زیاد است و با کوچکترین کار به سمت طلاق نمی روند و برای همین درصد طلاق در بین آنان زیر ۴ درصد است.

 

 


صادقی در خصوص میزان حمایت مردم و خیرین حمایت مردم و خیرین از فعالیت های امداد؛ اظهار کرد: طی ۱۰ ماه نخست امسال، در بیش از ۴۲۰ مرکز نیکوکاری استان ۲۰۰ میلیارد تومان جمع آوری شده است.

 




وی در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات کمیته امداد استان در زمینه کمک به زوج های نابارور و حمایت از خانواده های پرنوزاد گفت: تاکنون هزار و ۸۵۰ نفر به مرکز تازه تاسیس نیکوکاری ما مراجعه و ثبت نام کردند.

 

 

 


صادقی با بیان اینکه طبق نظر پزشکان هیچ بن بستی در فرزندآوری وجود ندارد؛ اظهار کرد: اما نگاه بسیاری از هم استانی ها برای درمان به استان های همجوار است در حالیکه در مرکز آموزشی درمانی افضلی پور هیچ کم و کسری نسبت به استان های همجوار وجود ندارد ضمن اینکه با اعطای وام، حمایت استاندار، صندوق بیمه بسیجیان(برای اعضا) و...برای تامین هزینه ها کمک می کنیم.

 

 




مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در پایان با اشاره به امدادرسانی کمیته امداد در سیل اخیر استان گفت: ۸۵۰ خانواده در این سیل آسیب های مختلف دیده بودند که ۴۵۰ دام سبک و سنگین برای آنان خریداری کردیم اما طرح های اشتغال و کشاورزی و کشت های گلخانه ای و صیفی جات که از بین رفته نیاز به کار دارد.
 

کد خبر 1146455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha