برپایی «پرواز رویاها» با هدف آشنایی بچه ها با بازی‌های المپیک ۲۰۲۲ پکن

فاضلی مقدس تحکیم روابط ایران و چین، ارتقا دوستی و همکاری بین مردم ایران و چین و آشنایی کودکان و نوجوانان ایرانی با بازی‌های المپیک و پارا المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن را مهم ترین اهداف نمایشگاه «پرواز رویاهای المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲» دانست.

خبرگزاری شبستان، سرویس فرهنگی، مریم داوری: نمایشگاه نقاشی کودکان ایرانی که عضو کانون پرورش فکری هستند با عنوان نمایشگاه «پرواز رویاهای المپیک زمستانی پکن 2022» 28 دی با حضور مهدی علی اکبر زاده مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، چانگ خوا سفیر جمهوری خلق چین در ایران و همسرش، علا الدین بروجردی رییس انجمن دوستی ایران و چین،صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک و جمعی از معاونان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان طی مراسمی افتتاح شد. بدین بهانه گفتگویی با «معصومه فاضلی مقدس» مسئول این نمایشگاه و کارشناس مسئول هنرهای تجسمی مرکز آفرینش های هنری و ادبی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ترتیب دادیم که بدین شرح است:

 

نمایشگاه «پرواز رویاهای المپیک زمستانی پکن 2022» با همکاری چه نهاد هایی برگزار شده است؟

این نمایشگاه از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جمهوری اسلامی ایران با همکاری سفارت جمهوری خلق چین در تهران و انجمن دوستی ایران و چین در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  برگزار شده است.

 

مهم ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه چیست؟

تحکیم روابط ایران و چین، ارتقا دوستی، همکاری و همدلی بین مردم ایران و چین، آشنایی کودکان و نوجوانان ایرانی با بازی‌های المپیک و پارا المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن مهم ترین اهداف این نمایشگاه است.

نمایشگاه «پرواز رویاهای المپیک زمستانی پکن 2022» شامل چند اثر است؟

این نمایشگاه به بهانه بازی های زمستانی المپیک پکن 2022 برگزار شده است. 60 اثر از آرشیو هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انتخاب شده است که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

 

کارگاهی که در این نمایشگاه ایجاد شده شامل چند نفر است؟

از بین 60 اثر این نمایشگاه 10 نفر از صاحبان اثر را که مقیم تهران بودند، انتخاب کردیم زیرا در وضعیت کرونا بچه ها نمی توانند از شهرستان به تهران بیایند لذا ما مجبور شدیم صاحبان اثر را از تهران انتخاب کنیم. 10 نفر به نمایندگی انتخاب شدند تا کارگاه نقاشی در این نمایشگاه برگزار شود و در مورد موضوع المپیک پکن 2022 خلق اثر داشته باشند.

 

آثاری که در نمایشگاه «پرواز رویای المپیک زمستانی پکن 2022» نمایش داده شده برای چه گروه سنی است؟

آثاری که در این نمایشگاه مشاهده می شود برای گروه سنی 5 تا 17 سال است. 60 اثری که در این نمایشگاه به نمایش درآمده کارهای قبلی بچه هاست که با موضوعات ورزش و المپیک کار شده است اما 10 نفری که در کارگاه نمایشگاه هستند، اختصاصی فقط به المپیک پکن 2022 و ورزش های زمستانی می پردازند.

چطور شد که 10 نفر را برای کارگاه این نمایشگاه انتخاب کردید؟

این 10 نفر از میان صاحبان 60 اثری انتخاب شدند که آثارشان در این نمایشگاه وجود دارد.به دلیل اینکه این بچه ها در تهران بودند ما آنها را انتخاب کردیم که به نمایندگی از بقیه بچه ها در این نمایشگاه و کارگاه حضور داشته باشند. شرایط کرونا اجازه نمی داد از بچه ها در شهرستان بخواهیم به تهران بیایند، برای همین 10 نفر را به نمایندگی از کل بچه ها برای تشکیل کارگاه نمایشگاه انتخاب کردیم.

 

نقاشی چه جایگاهی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارد؟

نقاشی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان فعالیت مادر است. از زمانی که کانون فعالیت خود را آغاز کرد، نقاشی یکی از مواردی بود که آن را برای بچه ها لحاظ کرده بود.مربیان بسیار خوبی در کانون هستند که با بچه ها نقاشی کار می کنند نقاشی بچه ها در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جشنواره های بین المللی بسیاری شرکت داده شده و برگزیدگان زیادی داشته است؛ به عنوان مثال چندی پیش 20 اثر برای یکی از مسابقات به کشور چین ارسال کردیم که هفت اثر برگزید شد.

برگزاری نمایشگاه نقاشی در کانون تا چه اندازه مورد توجه قرار دارد؟

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت های مختلف نمایشگاه نقاشی از آثار کودکان و نوجوانان برگزار می کنند. در دو سال اخیر به خاطر شیوع کرونا شرایط خاصی حاکم شد و ما نتوانستیم نمایشگاه نقاشی داشته باشیم. «پرواز رویاهای المپیک زمستانی پکن 2022» نخستین نمایشگاهی است که بعد از این دو سال برگزار می شود.

 

گفتنی است، نمایشگاه «پرواز رویاهای المپیک زمستانی پکن 2022» در نگارخانه شهید محمد طاها در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران تا 30 بهمن دایر و بازدید آن برای عموم آزاد است.

 

 

کد خبر 1147457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha