مخلان امنیت و قانون شکنان از استان قزوین تبعید می شوند

شعبانی گفت: افرادی که دست به قانون شکنی می زنند و امنیت و آسایش مردم را از بین می برند لیاقت و شایستگی حضور در این استان را ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری قزوین، «علی شعبانی» در در دیدار مردمی در بخش خرمدشت تاکستان که به منظور بررسی مشکلات و مسایل قضایی این بخش تشکیل شد، بیان کرد: یکی از سیاست های اصلی دستگاه قضایی این است که امنیت و آسایش جامعه را با احیای حقوق عامه فراهم کند.

 

رئیس کل دادگستری قزوین ادامه داد: یکی از مهمترین مباحث حقوق عامه این است که مردم آسایش و امنیت داشته باشند و این وظیفه مسئولان دستگاه قضایی و انتظامی است که این مهم را برای آنها محقق کنند.

 

وی با بیان اینکه وظیفه دستگاه قضا مقابله و کنترل جرائم و تخلفات مربوط به امنیت یا به اصطلاح جرائم خشن است، افزود: اغلب مردم خرمدشت ولایتمدار، پای انقلاب و زحمتکش هستند ولی تعداد معدودی هم امنیت و آسایش مردم را از بین می برند و باید به شهرها و حوزه های قضایی آسیب پذیرتر توجه ویژه و خاص داشته باشیم.

 

شعبانی اعلام کرد: افرادی که در جامعه قانون شکنی می کنند برخورد ما هم نسبت به آنها سخت و ویژه است و البته آنها با اختلال در نظم و امنیت جامعه، زندگی را بر خود سخت می کنند و مسلما ما اجازه نمی دهیم که زندگی مردم را ناامن کنند.

 

وی اضافه کرد: ما فضا را برای این افراد ناامن کرده و حتی آنها را از استان اخراج خواهیم کرد چون افرادی که دست به قانون شکنی می زنند و امنیت و آسایش مردم را از بین می برند لیاقت و شایستگی حضور در این استان را ندارند.

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: ما در قالب مجازات تکمیلی که در قانون پیش بینی شده است در مواردی که لازم باشد با صدور احکام تبعید این افراد را از استان اخراج می کنیم تا امنیت و آسایش مردم از بین نرود.

 

وی خاطر نشان کرد: از وابستگان این افراد هم می خواهیم که برای کنترل آنها تلاش بیشتری داشته باشند چون در صورت صدور مجازات های تکمیلی از نوع حبس، شلاق و تبعید، این مجازات برای حیثیت و آبروی آنها هم مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

 

شعبانی گفت: ما با تمام توان برای تأمین امنیت جامعه تلاش می کنیم و البته کسانی که امنیت جامعه را به هم بزنند آینده و زندگی خود را از بین خواهند برد.

 

وی یادآور شد: با پیروزی انقلاب اسلامی بساط کفر و ظلمت برچیده شد و امام راحل که فردی وارسته از هواهای نفسانی و امور دنیوی بود در راس حکومت اسلامی قرار گرفت.

 

کد خبر 1147528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha