۲ میلیون و ۳۲۱ هزار درخواست برای غیر فعال سازی کارتخوان

برزگری با بیان اینکه ۲ میلیون و ۴۲۶ هزار کارتخوان و درگاه الکترونیکی پرداخت به پرونده‌های ما اتصال پیدا کرده است، گفت: ۲ میلیون و ۳۲۱ هزار درخواست غیر فعال سازی کارتخوان را داشتند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، محمد برزگری، رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی کشور شب گذشته (شنبه 23 بهمن) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه ۲ میلیون و ۴۲۶ هزار کارتخوان و درگاه الکترونیکی پرداخت به پرونده‌های ما اتصال پیدا کرده است، گفت: ۲ میلیون و ۳۲۱ هزار درخواست غیر فعال سازی کارتخوان را داشتند. مجموعا ۴ میلیون و ۷۴۷ هزار کارتخوان و درگاه پرداخت به سامانه ما متصل است در واقع از ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار درگاه پرداخت و کارتخوان تاکنون ۴۰ درصد  به سامانه مالیاتی متصل شده اند.

 

وی در این باره که در راستای ساماندهی دستگاه های کارتخوان چه اقداماتی صورت گرفته است، گفت: در دو ماه گذشته فرایندها را تغییر داده ایم. امکان ثبت نام را برای دست فروشان، مشاغل خودرو و سایر موارد و حتی اشخاصی که با وانت کار می کنند فراهم کرده‌ایم لذا امکان ثبت نام برای این اشخاص در درگاه سازمان امور مالیاتی به صورت سیستمی فراهم شده است.

 

برزگری با بیان اینکه ساماندهی دستگاه‌های کارتخوان ماده ۱۱ قانون است، گفت: قانون مواد متعددی دارد. قانون گستردگی کاملی در خصوص بحث ساماندهی دستگاه های کارتخوان بانکی دارد از یک ماه پیش مقدمات کار را فراهم کرده‌ایم تا حساب های تجاری و غیرتجاری تفکیک شوند که در قالب ماده ۱۰ قانون اقدامات لازم صورت گرفته است یعنی به صورت سلسله مراتب کار باید پیش برود.

 

رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه با توجه به برنامه زمان‌بندی که برای اجرای قانون ساماندهی پایانه های فروشگاهی در نظر گرفته شده است، سازمان امور مالیاتی آخرین مهلتی که برای ماده ۱۱ در نظر گرفته پایان بهمن ماه است، گفت: از پایان بهمن ماه اطلاعات را برای بانک مرکزی ارسال خواهیم کرد تا اگر کسی دستگاه کارتخوان دارد غیرفعال کند.

 

وی همچنین درباره اینکه آیا جریمه مالیاتی درخصوص دستگاه های کارتخوان وجود دارد، گفت: جریمه مالیاتی برای دستگاه های کارتخوان نداریم ولی قطعا اگر کسی نزد ما پرونده مالیاتی نداشته باشد و فعالیت اقتصادی داشته باشد ، اظهارنامه مالیاتی نمی‌تواند ارائه کند و کسی که اظهارنامه مالیاتی نداشته باشد قطعاً از معافیت مالیاتی برخوردار نخواهد شد.

کد خبر 1147885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha