ضرورت تشکیل سازمان نظام معلمی  برای حل مشکلات فرهنگیان

یک کارشناس آموزشی گفت:تشکیل سازمان نظام معلمی می تواند یک زبان مشترک و موضع واحد همه فرهنگیان باشد. پیش از تبدیل شدن مسئله ساده به مشکلی حاد یا زخم معمولی به دمل چرکین راه حل های برون رفت و پیشنهادهای اجرایی برای حل آنها ارایه دهد.

جعفر بای، کارشناس آموزشی و جامعه شناسی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان بر ضرورت تشکیل سازمان نظام معلمی در کشور تاکید کرد و گفت: شکل گیری سازمان نظام معلمی در کشور منجر به انسجام و اتحاد گروهی در جامعه معلمان خواهد شد و آنها را به انجام کار و مسئولیت خطیرشان دلگرم می کند.

او با بیان اینکه هر یک از معلمان با دریافت پروانه فعالیت معلمی زیر یک چتر گردهم می آیند، افزود: این امر باعث اتحاد و مشارکت همه جانبه آنان می شود. سازمان نظام معلمی چون نخ تسبیحی همه عناصر متفرق را در یک صف و خط واحد قرار می دهد و باعث هم افزایی در فعالیت ها می شود.

 

او ادامه داد: سازمان نظام معلمی اتاق فکری به تعداد تمام اعضای این طبقه روشنفکر فراهم می کند و خرد جمعی آنها را به خدمت می گیرد، با درک دقیق مشکلات به دنبال راه حل های رهایی بخش از مشکلات و گرفتاری های موجود برای این قشر زحمتکش ارایه می دهد.
بای بیان کرد: این سازمان می تواند توفیق اجباری برای این گروهی شود که به خاطر حضور اندیشمندان متعدد و فراوانش کمتر می توانند منسجم و متحد شوند چون همیشه گروه های نخبه هامدیریت پذیر نیستند، بسیار سخت زیر یک سقف جمع می شوند، معلمان نیز به عنوان گروهی که با فکر و اندیشه فراوان سر و کار دارند قطعا خود از خرد و اندیشه برتری برخوردار هستند و همین امر منجر می شود که صاحبان اندیشه و خرد را مدیریت کردن و زیر یک پرچم بردن سخت و دشوار باشد.
 

این کارشناس آموزشی تصریح کرد: با تاسیس سازمان نظام معلمی به راحتی آنان منسجم و متحد می شوند و باعث اتحاد شغلی می شود. این سازمان می تواند بهانه برای انجام اقدامات مشارکتی و همکاری های همه جانبه باشد.

 
بای یکی از برکات تاسیس سازمان نظام معلمی همسو شدن و افتراق دیدگاه ها و نزدیک تر شدن اندیشه ها در جامعه فرهنگی دانست.

 

این کارشناس آموزشی گفت: از دیگر مسئولیت های سازمان نظام معلمی در کشور درک مشکلات و گرفتاری های گروه دلسوز جامعه فرهنگی است. حل فهرست عناوین گرفتاری های فرهنگیان دیگر با دشواری روبرو نخواهد شد و پس از درک دقیق مشکلات به دنبال یافتن راهکارهایی برای خروج از بن بست ها و معضلات نیز خواهد شد. چون زخم کهنه علیرغم شیوه های برخورد و حل آنها تاکنون اقدام جدی ای نسبت به رفع آن انجام نشده است.

او تاکید کرد: قطعا تشکیل سازمان نظام معلمی می تواند یک زبان مشترک و موضع واحد همه فرهنگیان باشد و می تواند پیش از تبدیل شدن مسئله ساده به مشکلی حاد یا زخم معمولی به دمل چرکین راه حل های برون رفت و پیشنهادهای اجرایی برای حل آنها ارایه دهد.
 
او یادآور شد: حضور سازمان نظام معلمی باعث شناسایی به موقع مشکلات این طبقه فعال و درمان زودهنگام مشکلات آنها می شود. دیگر معلم دغدغه حل معضلات خود را نخواهد داشت و برای رفع آنها به دنبال مطالبه گری و اقدام به برگزاری تجمعات اعتراض آمیز خیابانی که دور از شان این طبقه شریف است، نمی کنند. فقط به مسئولیت خطیر خود که باغبانی گلهای این سرزمین است، می پردازند. او با فراغ بال استعدادهای نسل جدید را شکوفا کرده و تلاش می کند تا میدان درس را محلی مناسب برای باروری استعدادها و توانمندسازی نوگلان کشور کند.

 

بای تاکید کرد: معلم وقتی به حقوق و آنچه که حقش است، برسد به شناسایی استعدادها و شکوفاسازی توانایی می پردازد چون می داند سازمان نظام معلمی به مشکلات و مطالبات او اهمیت می دهد.

کد خبر 1148041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha